استاندار يزد در چهارمين جلسه شوراي ترافيك استان در سال جاري ضرورت آسيب شناسي طرح هاي ترافيكي استان را يادآور شد و ضمن تاكيد بر تشكيل مرتب و منظم جلسه شوراي ترافيك خواستار طرح موردي آسيبها در اين جلسه شد .

يزدفردا "محمد رضا فلاح زاده گفت : يزد بايد براي ساير شهرها الگو باشد در حالي كه متاسفانه آمار تلفات ناشي از تصادف موتور سيكلت در اين شهر بسيار بالاست و براي كاهش آن بايد تلاش كنيم.

وي استفاده موتورسواران از كلاه ايمني و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي را ضروري خواند و تاثير مثبت فعاليت هاي فرهنگي و اطلاع رساني توسط صدا وسيما و ساير رسانه ها را در اين زمينه خاطر نشان كرد. وي افزود: بودجه استاني براي بخش راه و نقاط حادثه خيز كفاف نمي دهد و بايد در بودجه آينده پيش بيني شود.

فلاح زاده همچنين بررسي و شناخت علل و عوامل تصادفات را براي تصميم گيري صحيح خواستار شد و گفت: عوارض بعد از تصادفات به مسئولين ذيربط گزارش شود در اين جلسه سردار اكبر شاهي فرمانده نيروي انتظامي استان يزد گزارشي از طرح هاي اجرا شده اين نيرو در جهت بهبود وضع ترافيك و كاهش تصادفات ارائه داد.

در ادامه جلسه دبير شوراي ترافيك استان گفت: در شش ماهه اول امسال 7 هزار و 23 مورد تصادف شامل 5 هزار و 914 فقره درون شهري و يك هزار و 9 فقره برون شهري در استان رخ داده كه 265 نفر فوتي و 11 هزار 645 نفر مجروح داشته است.

وي افزود : 79 نفر از متوفيان سرنشينان موتورسيكلت بودند كه البته در مقايسه با مدت مشابه سال قبل اين ميزان 3/19 كاهش يافته است .

مهدي سالاري طرح سهميه بندي سوخت را در كاهش تصادفات موثر دانست و گفت: با گذشت سه ماه از اجراي اين طرح ميزان تصادفات و متوفيان ناشي از آن در استان به ترتيب 6/8 درصد و 8/8 درصد كمتر شده است .

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا