ديدار استاندار يزد با اعضاي شوراهاي اسلامي شهرستان يزد

يزدفردا "استاندار يزد در ديدار با اعضاي شوراهاي اسلامي شهرستان يزد نقش شوراها را در رفع مشكلات جامعه ياد آور شد و گفت : شما اعضاي شوراها به طور مستقيم و بدون واسطه منتخب مردم هستيد و لازم است قولي كه به مردم داديد پيگيري كنيد ودرجهت خدمت به مردم به ويژه قشر محروم جامعه صادقانه تلاش كنيد .

محمد رضا فلاح زاده افزود عملكرد شورا نبايد به گونه اي باشد كه مردم از اين نهاد روي گردان شوند. وي يكي از مشكلات شوراها را عدم آشنايي تعداد قابل توجهي از اعضاي شوراها با قوانين و مقررات مربوط به شورا دانست و بر لزوم برگزاري دوره هاي آموزشي مناسب در اين زمينه تاكيدكرد. وي هماهنگي دائم بين شوراها را ضروري خواند و گفت : كار شهردار بيشتر عمراني است. وي گفت: شهردار بايد از بين افراد متدين و متخصص انتخاب شود و اگر متخصص نيست حداقل با تجربه باشد وي ضمن تاكيد و توصيه به شهردار مبني بر رعايت قانون اضافه كرد: براي فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي لازم است شهردار معاون فرهنگي داشته باشد.

استاندار يزد گفت: استان هاي كويري از جمله يزد واقعا محروم هستند و در اين زمينه طرحي در دست اقدام است .

وي همچنين لزوم هماهنگي بين شهرداري ها و دستگاه هايي كه اقدام به حفاري در سطح شهر مي كنند را خاطر نشان ساخت وي بودجه عمراني امسال استان را 700 ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: اين ميزان براي 1600 پروژه اي كه در دست انجام است كافي نيست .

 استاندار يزد افزود: شوراها بايد برنامه كاري تنظيم كنند و كارها را با برنامه پيش ببرند .

وي از شوراها خواست درخصوص گردشگري و جذب توريسم بخش خصوصي را براي سرمايه گذاري فعال كنند در اين جلسه مقرر شد مشكلات قنات زارچ طي جلسه اي بررسي و تصميماتي اتخاذ گردد تا آب در اين قنات كهن مجددا جريان يابد .

همچنين مقرر شد مصوبات سال 84 برخي دستگاههاي اجرايي استان در ارتباط با شهر شاهديه به طور جدي پيگيري گردد . دراين جلسه بر اجراي پروژه متروي يزد توسط پيمانكاران توانمند و با تجربه تاكيد شد .

در ادامه جلسه اعضاي شوراهاي شهرستان يزد به طرح مسائل و مشكلات حوزه كاري خود پرداختند .

در اين نشست فرماندار يزد ، بخشداران و شهرداران اين شهرستان نيز حضور داشتند .

يزدفردا

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا