محمد رضا فلاح زاده استاندار يزد در ادامه سفر به شهرستان ميبد از كارخانه فولاد ميبد بازديد كرد .

در اين بازديد كه نماينده مردم ميبد و تفت در مجلس شوراي اسلامي و تني چند از مديران دستگاه هاي اجرايي استان حضور داشتند استاندار يزد گفت : ميبد در بخش صنعت پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است. وي با اشاره به فعاليت هاي چشمگير دولت نهم در زمينه هاي مختلف عمراني و صنعتي اظهار داشت: تاكنون 120 سد در سطح كشور آبگيري شده و 120 سد ديگر در دست احداث مي باشد در حالي كه در گذشته اين ميزان 15 سد بيشتر نبوده است .





فلاح زاده از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست راهكارهاي لازم براي حمايت از سرمايه گذاران در احداث واحدهاي صنعتي و توليدي و افزايش فرصت هاي شغلي ارائه دهند. وي اضافه كرد: مديران دستگاه ها ضمن اين كه در حوزه كاري خود مديريت مي كنند مشاوران مجموعه استانداري به شمار مي روند .

استاندار يزد پيگيري پروژه پتروشيمي قائم ميبد را با توجه به دست نوشته رياست جمهوري در سفر هيئت دولت به استان يادآور شد و از دستگاه هاي ذيربط خواست در جهت رفع مشكلات سوخت ، آب ، حمل و نقل و واحدهاي توليد كاشي و سراميك تلاش كنند . نماينده مردم ميبد و تفت در مجلس شوراي اسلامي هم خواستار تشكيل كارگروهي براي رفع مشكلات سرمايه گذاران در ايجاد واحدهاي صنعتي شد .

يحيي زاده گفت : بايد بازاريابي تثبيت شده اي براي توليدات كاشي و سراميك داشته باشيم .

رئيس شركت گاز استان گفت: تا پايان سال جاري به كليه واحدهاي صنعتي در محورهاي يزد – ميبد و عقدا –اردكان گاز داده خواهد شد . شايان ذكر است اساس طراحي كوره فولاد ميبد به گونه اي است كه امكان توليد شمش چدن براي ريخته گري قطعات چدني با استفاده از سنگ آهن و بدون استفاده از كلوخه و يا گندله وجود داشته است اين كوره بلند با حجم مفيد 540 متر مكعب داراي سيستم دريافت از نوع پل شيب دار و سيستم شارژ مواد از نوع قيف گردان طراحي شده كارخانه تعداد 12 دمنده هوا دارد و ظرفيت توليد آن 800 تن در روز مي باشد چون توليدي تركيبي از مواد كربن سيليسيم منگنز و گوگرد است كارخانه فولاد ميبد در 20 كيلومتري غرب شهرستان ميبد و به فاصله 10 كيلومتر از راه آهن واقع شده است

يزدفردا

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا