یادواره سومین شهید محراب، سرداران و 330 شهید شهرستان بافق، بهاباد و شرکت سنگ آهن مرکزی باحضور آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان یزد ،خانواده های شهدا و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در امامزاده عبدالله این شهرستان برگزارشد. 

آیت الله سید احمد خاتمی در اجتماع گسترده مردم بافق و بهاباد با تبیین مقام شهید و شهادت،خاطرنشان کرد:شهیدان زنده و ناظر بر اعمال و رفتار ما به ویژه بستگانشان هستند و 70 نفر از بستگانشان را در این دنیا و قیامت شفاعت می کنند و اگر هم پسر و یا دختر شهیدی حریم شهید را نگه ندارد، شهید بر آن ناظر است و نفرین می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:حیات واقعی از آن شهیدان است و ما در قفس دنیا همانند بچه در جنین قدرت درک معارف عالیه را نداریم و امروز به معنای واقعی کلمه بر سفره شهیدان نشسته ایم.

خاتمی با طرح سوال برخی که می پرسند حاصل خون شهیدان چه شد؟ اظهارداشت: این افراد از یاد برده اند که آنچه که امروز دارند ارمغان خون شهیدان است و به معنای واقعی کلمه بر سر سفره شهیدان نشسته اند.

وی اظهارداشت: سقوط نظام مستکبر شاهنشاهی با قدرت ایمان، شهادت و ولایت فقیه میسر شد و پیروزی ملت ایران بر دنیای استکبار در 8 سال جنگ تحمیلی به جز با سلاح ایمان، بندگی و عشق به خدا ممکن نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استقرار نظام اسلامی و تداوم آن قدم به قدم مرهون خون شهیدان است، تاکید کرد:به برکت خون شهیدان ابهت دنیای استکبار در دنیا شکسته شد و دنیای استکبار به ویژه آمریکا هم اکنون در ذلت بارترین روزهای خود به سر می برد که نمونه آن را در تحولات اخیر در امریکای لاتین در نفی آمریکا و استقبال از رییس جمهوری ایران می توان دید.

خاتمی خیزش اسلامی در جهان را به برکت خون شهیدان ذکر و تاکید کرد: شهیدان برای ما نعمت نظام اسلامی، اقتدار و ثبات را به ارمغان آورده اند و ما نیز باید با پاسداری از جان و دل از مسئله ولایت فقیه و پرهیز از عمل گزینه ای شاکر این نعمت باشیم.

امام جمعه موقت تهران در جمع خانواده های شهیدان و اقشار مختلف مردم بافق، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر پایه معنویت و ولایت فقیه پی‌ریزی شد و به برکت آن در 28 سال گذشته همانند سرو استوار در جهان ایستاده است

وي با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات خطاب به جوانان، گفت: با نزدیکی به این ایام بر تعداد احزاب افزوده خواهد شد، ولی راه و سفینه نجات شما جوانان پیروی از راه ولایت فقیه است و در انتخابات به کاندیدایی که در عمل ولایتی است باید رای داد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به سال اتحاد ملی وانسجام اسلامی، تاکید کرد:برخی از افراد یا کاندیداها نباید انتخابات، جشن بزرگ سیاسی را با تخریب و بداخلاقی ها به کام مردم تلخ کنند چرا که تخریب شرعا حرام است و مردم باید در انتخابات به کسی که ولایت مدار و تشنه خدمت است، رای دهند.

سردار سرتیپ الله دادی فرمانده تیپ 18 الغدیر و فرماندهی ارشد سپاه در استان یزد در این مراسم اظهارداشت: ما نیاز به شهدا داریم و آن ها نیاز به ما ندارند و در این راستا یادواره شهدا برای همه شهرستان ها استان برگزار خواهد شد و در پایان یادواره‌های شهرستانی انشاءالله یادواره استانی را برگزار خواهیم کرد.

سردار سرتیپ علی فضلی از فرماندهان جنگ تحمیلی نیز در این مراسم به بیان گوشه هایی از جلوه‌های ایثار و فداکاری در عملیات کربلای 5 پرداخت و تصریح کرد: گرچه سپاه اسلام در این عملیات به اهداف از پیش تعیین شده نرسید، ولی بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب شکست و یا پیروزی در این جنگ بی معنا بود و رزمندگان اسلام در هر دو حالت پیروز میدان بودند چرا که حضور در جبهه ها از باب ادای دین و تکلیف بود.

همچنین امام جمعه بافق در سخنانی همراه شدن این مراسم با سالگرد شهادت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی را وجه تمایز این مراسم را با یادواره های سالیان گذشته ذکر و تاکید کرد: شهیدان این شهرستان دست پرورده شهیدانی همچون حاج شیخ محمد تقی بافقی و مردمان آن پاک، ولایتی و در خط اسلام و انقلاب هستند و ما افتخار می کنیم که مردم این شهرستان به رغم هوای گرم و آب شور، دلی با صفا و قلبی نورانی دارند.

همچنین مهندس احمدیه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و رییس ستاد یادواره شهدای شهرستان گزارشی از برگزاری این مراسم را بیان کرد و مهندس عبدی مشاور وزیر صنایع و معادن در امور ایثارگران پیام وزیر را به مناسبت برگزاری این یادوراه قرائت کرد.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه یادواره سرداران و330 شهید شهرستان بافق از 11تیر به مدت 5 روز با حضور حوزه های مقاومت محمد رسول الله(ص)،شهید قدوسی، شهید مصطفی خمینی(ره)، شهید عراقی حوزه فاطمه زهرا، سپاه بهاباد، کمیته شهدای گمنام بافق وجامعه پزشکی در 48 غرفه در پارک تفریحی آهنشهر برگزار شده است.

گردان 181 حضرت رسول تیپ مستقل الغدیر نیز با برپایی نمایشگاه فرهنگی، نظامی شامل ادوات و تجهیزات دوران دفاع مقدس، اجرای نمایش عملیات آب وخاکی در محل دریاچه آهنشهر در این نمایشگاه شرکت کرده است.

از دیگر برنامه های جنبی این یادواره تشکیل 45 تیم و تفقد از خانواده های معظم شهدای بافق و بهاباد و دعوت برای شرکت در نمایشگاه بوده است.

گفتنی است: یادواره شهیدان شهرستان بافق به همت شرکت سنگ آهن مرکزی از سال 79 پایه ریزی شده است

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا