مهندس "رمضان کریتی ثانی" گفت: برای بهره برداری از معدن 4 پروده طبس، قراردادی به مبلغ بيش از 81 ميليون يورو منعقد شد که مجوزهاي زيست محيطي، شوراي اقتصاد و تضمين نامه دولت صادر و ابلاغ گرديده است.

طبس- سرپرستی یزدفردا: مدیرعامل شرکت زغال سنگ طبس گفت: با اجراي فاز 2 در منطقه پروده 4 طبس، ظرفيت توليد کنسانتره در معادن طبس به 1.2 ميليون تن افزايش خواهد يافت.

"رمضان کريتي ثاني" مديرعامل شرکت زغالسنگ طبس افزود: در حال حاضر ظرفيت ساليانه توليد زغالسنگ خام در فاز1 معدن، يک ميليون و 500 هزار تن ميباشد که از اين ميزان 750 هزار تن کنسانتره توليد مي شود.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداري از فاز 2 معدن، 750هزار تن زغالسنگ خام با قابليت توليد 450 هزار تن کنسانتره در سال استخراج مي شود که اين ميزان افزايش 60 درصدي توليد کنسانتره را نشان مي دهد.

مهندس کریتی گفت: فاز 2 معدن در مجموع داراي 5 لايه ميباشد که ميزان ذخيره معدني مناسب در لايه هاي B2 و C1 ميباشد که اين ميزان 103 ميليون تن برآورد شده است و همچنين کم بودن خاکستر زغال معدن فاز2 (24درصد) نسبت به فاز1 معدن (45درصد) از مزاياي فاز 2 معدن بشمار مي رود.

مدیر شرکت زغال سنگ طبس با بيان اين مطلب که قرارداد اجراي اين طرح در سال 1386 با کنسرسيوم کاني کاوان شرق و شرکت هاي خارجي بصورت EPC منعقد گرديده، گفت: مبلغ قرارداد بيش از 81 ميليون يورو مي باشد که مجوزهاي زيست محيطي، شوراي اقتصاد و تضمين نامه دولت صادر و ابلاغ گرديده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مذاکرات در مورد پذيرش عامليت با يکي از بانکها در حال انجام مي باشد که با رفع اين مشکل، مراحل اجراي پروژه تسريع خواهد گرديد.

مهندس کریتی اظهار داشت: تجهيز و بهره برداري از فاز 2 معدن به روش مکانيزه مي باشد و هم اکنون مراحل اکتشافي و مطالعاتي اين معدن به پايان رسيده است که با اجراي اين پروژه 530 نفر بطور مستقيم  مشغول به کار خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا