دربیست و هشتمین یادواره بزرگداشت مقام معلم از 305 معلم و فرهنگی نمونه مناطق مختلف استان تجلیل شد.

 

به گزارش یزد فردا:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مهمترین وظیفه و رسالت اصلی فرهنگیان ، تربیت دینی نسل جوان بر اساس دستورات مكتب و سفارشات ائمه اطهار (ع) می باشد .

آیت الله ' محمدرضا ناصری ' در این مراسم با اشاره به شبیخون فرهنگی غرب و توطئه های كفر جهانی در به انحراف كشاندن نسل جوان افزود: فرهنگیان باید پایه های اعتقادی دانش آموزان را تقویت كنند .

امام جمعه یزد تصریح كرد: اگر پایه های دینی و اعتقادی دانش آموزان بر اساس شرع مقدس اسلام تقویت شد ، قطعا هیچ توطئه و تهدیدی نمی تواند بر نسل جوان ما اثرگذار باشد .

ناصری كمال واقعی انسان را قرب به خدا و حركت در مسیر معنویت و ارزش ها ذكر كرد و تاكید كرد: انسان مومن هیچگاه تسلیم شیطان نمی شود و همواره برای رسیدن به ارزش ها فعالیت می كند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینكه كار انبیای الهی همه بر محور تربیت حقیقی و الهی است و شغل معلمی هم ادامه این روند مقدس است ، از تلاش های مخلصانه فرهنگیان استان قدردانی كرد

ناصری ،علت اصلی انحراف نسل جوان را بخاطر عدم محكم بودن پایه های اعتقادی آنها ذكر كرد و یادآور شد: فرهنگیان باید با همه وجود در جهت تحقق اهداف عالیه الهی و دینی تلاش كنند .

استاندار یزد هم طی سخنانی با تبریك هفته مقام معلم و قدردانی از اقدامات صورت گرفته و كسب 18 سال كسب قبولی اول كنكور سراسری گفت: موفقیت های بیشمار تعلیم و تربیت مدیون ایثار و فداكاری معلمان مومن است .

'محمدرضا فلاح زاده ' افزود: امنیت مغزی خیلی مهمتر از امنیت مرزی است و كار معلمان تحقق امنیت مغزی در نسل جوان است .

استاندار یزد با اشاره به اینكه برای تحقق امنیت مغزی و فكری نسل جوان باید یك كار دقیق و حساب شده صورت گیرد  گفت :و این كار بر عهده فرهنگیان است .

فلاح زاده با اشاره به تهدید نرم دشمن و سفارشات مكرر رهبرمعظم انقلاب در خصوص هوشیاری در برابر این هجمه از فرهنگیان خواست دانش آموزان را در مقابل این توطئه آگاه سازند .

در ادامه این مراسم مدیر كل آموزش و پرورش استان یزد به سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت اشاره و محور تحقق این سند مهم را فرهنگیان ذكر كرد .

'محمد كاظم رحیمی نژاد ' افزود: راه نجات كشور از مدرسه می گذرد و معلمان باید برای موفقیت نظام در عرصه های مختلف تلاش كنند .

وی اظهار داشت: فرهنگیان یزد نشان داده اند خالصانه برای تحقق  راه خود تلاش می كنند.

در این مراسم كه در سالن تربیت معلم شهید پاكنژاد برگزار شد از 305 معلم و فرهنگی  مناطق مختلف استان به عنوان فرهنگیان نمونه ، ماندگار و تاثیرگذار استان  قدردانی بعمل آمد .

 همچنین چند برنامه فرهنگی و هنری توسط فرهنگیان و دانش آموزان اجرا شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا