اعظم السادات میرجلیلی - خبرنگار یزد فردا:-مراسم عزاداری ایام فاطمیه با حضور اقشار مختلف مردم ، جمع کثیری از مسئولان و مدیران استان و حجت الاسلام محمد حسن معزالدینی متولی باغ موقوفه دولت آباد یزد برگزار شد و عزاداران فاطمی نماز ظهر و عصر را در این مکان اقامه نمودند

مدرس حوزه علمیه  در جمع عزاداران فاطمی در باغ دولت آباد یزد گفت: ترویج حجاب و صیانت از کرامت زنان از پیام‌های مهم الگوی رفتاری حضرت فاطمه (س) است وباید در جامعه نهادنیه شود وایشان با قیام خداپسندانه خود توانست نبوت ، امامت و ولایت را احیا نماید.   
حجت الاسلام والمسلمین سید علی خرمشاهی افزود: زندگی سراسر پر نعمت و ملکوتی این بانوی بزرگوار اسلام به ویژه در پاکدامنی، حجاب، صداقت و درستکاری برای همه الگوست.
وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار اسلام جانش را در راه امامت و ولایت و در مسیر الهی از دست داد وبا شجاعت ، صبر و استقامت در برابر ظالمان حاکم آن زمان ایستادگی نمود .
این استاد حوزه علمیه یزد گفت: مردم دارالعباده و دارالعلم یزد در برگزاری مراسمهای ایام فاطمیه زبانزد هستند و در طول سال نیز مراسمهای زیادی در خانه های مردم و اماکن مختلف برگزار می شود و این مردم عشق و ارادت ویژه ای به اهل بیت ع دارند و خواسته های خود را در این گونه مجالس می گیرند.
حجت الاسلام خرمشاهی افزود: نامعلوم بودن و ناشناخته بودن قبر، دفن شب هنگام، بیانگر تدبیر حضرت زهرا(س) در وصیت خویش و توجه حضرت علی ع بود ‌تا مظلومیت ایشان باقی بماند و در پرتو این پرچم مظلومیت، راه و هدفشان مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان گفت: حضرت زهرا س با شجاعت به تنهایی در برابر انحراف بزرگ آن زمان ایستادگی کرد و اینگونه راه را به همه حق‌جویان نشان داد و لذا ما وظیفه داریم همواره هدف ایشان را که دفاع از ولایت و تسلیم نشدن در برابر ظلم و جور است همواره مورد توجه قرار دهیم.
مراسم عزاداری ایام فاطمیه با حضور اقشار مختلف مردم ، جمع کثیری از مسئولان و مدیران استان و حجت الاسلام محمد حسن معزالدینی متولی باغ موقوفه دولت آباد یزد برگزار شد و عزاداران فاطمی نماز ظهر و عصر را در این مکان اقامه نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا