ابراهیم خوانین زاده دانشجوی رشته مهندسی برق – تکنو لوژی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور در مسابقات 2012 ژنو علاوه بر کسب دو مقام طلا ،شایسته دریافت جایزه ویژه مسابقات و طرح تصویب شده هیات داوران شد.

محمد کاظم وکیل مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت : این دوره از مسابقات ، در سوئیس و با حضور 1000 مخترع، از 150 کشور جهان در تاریخ 18 الی 22 اوریل 2012 در شهر ژنو برگزار شد .

وی ادامه داد : ابراهیم خوانین زاده دانشجوی و مخترع دانشگاه آزاد اسلامی یزد با دو طرح در این مسابقات شرکت کرد و به حمد ا.. 2 مدال طلای جهانی به همراه جایزه وِِیژه مسابقات و طرح تحسین شده از طرف هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد : این دانشجوی خلاق با تکمیل اختراع خود که در جهت کمک و راهنمای نابینایان به جهت قابلیت تشخیص اسکناس ( تمامی پول های رایج در سرتا سر دنیا) و همچنین قابلیت به روز شدن و محاسبات ریاضی بود، در این مسابقات برگزیده و حتی این طرح از طرف یک شرکت انگلیسی مورد استقبال قرار گرفته تا اختراع وی به تولید انبوه برسد که در صورت عقد قرار داد تا چند ماه آینده وارد بازار جهانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : سیستم کنترلر تمامی وسایل الکترونیکی و ارسال حروف و اعداد با استفاده از ماتریس بند های انگشتان دست برای نابینایان و معلولین اختراع دوم وی بود که به عنوان طرح برگزیده از نظر هیئت داوران اعلام شد و توانست جایزه ویژه مسابقات را به خود اختصاص دهد.

نامبرده ادامه داد : در ابتدا، ساخت این اختراع فقط برای نابینابیان و ناشنوایان و معلولین طراحی شده بود اما در حال حاضر با ارتقاء آن ، تمامی انسان ها می توانند از آن استفاده کرده و حتی به واسطه آن میتوان نسل جدید کیبرد ها را طراحی کرد .

مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان گفت : ابراهیم خوانین زاده با داشتن 9 ثبت اختراع ، 7 مدال طلای جهانی ، یک کاپ بهترین اختراع ، سه جایزه ویژه در مسابقات اختراعات جهانی ، رتبه اول در مسابقات اختراعات کشوری و 8 طرح برای گرفتن ثبت اختراع جزء دانشجوی ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی یزد میباشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا