اولین نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با موضوع ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین حاتمی به دیدار مجموعه مدیران اوقاف کشور با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: عمل امینانه اهالی وقف و تدوین برنامه جهت رشد وقف های جدید متناسب با نیاز روز جامعه از توصیه های معظم له به مدیران ارشد اوقاف بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزدبا اشاره به طرح آرامش بهاری در ایام نوروز 91 افزود: در این طرح که در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار شد یزد رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

حاتمی در ادامه این نشست خبری گفت: اولین هیئت امنای قانونی مسجد جامع کبیر یزد در فروردین ماه امسال معرفی و شروع به کار کردند و امیدواریم با این تحول شاهد کارکرد های فرهنگی خوبی در مسجد جامع یزد باشیم.

وی در ادامه برگزاری ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در راستای عمل به توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با اینکه فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کنیم ، ویژه برنامه ای برای شهادت حضرت زهرا (س) با عنوان سوگواره یاس نبوی طراحی شده که با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی ، معرفی حضرت فاطمه زهرا(س) ، ترویج خطبه فدکیه، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف در 57 امامزاده سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حاتمی برگزاری این سوگواره را در 17 امامزاده شاخص به صورت ویژه برشمرد و تاکید کرد: این برنامه ها از ساعت 10 صبح با مراسم قرائت قرآن ، سخنرانی، مداحی، عزاداری هیئات مذهبی قرائت خطبه فدکیه در روز شهادت حضرت زهرا(س) دنبال خواهد شد.

وی از چاپ و توزیع متن و ترجمه خطبه فدکیه با عنوان پیام یاس نبوی خبر داد و افزود: این کتاب به تعداد لازم توزیع شده و مسابقه ای همراه با جوائز ارزنده در کنار آن طراحی شده است.

حجت الاسلام حاتمی در پایان افزایش بهره وری موقوفات در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را شعار مجموعه اوقاف معرفی کرد.

ضمنا در این نشست از زحمات آقای احمد صادقی مسئول روابط عمومی تقدیر و آقای محسن گلستانی فر به عنوان مسئول جدید روابط عمومی معرفی گردید.

گفتنی است، این نشست خبری در تاریخ 3 اردیبهشت 91 در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا