به همت مرکز مشاوره و راهنمایی دانشگاه  آزاد اسلامی یزد کارگاه توانمندسازی مشاورین دانشجویی از تئوری تا عمل با حضور دکتر فلاح رئیس مرکز مشاوره و راهنمایی واحد و جمعی از اساتید عضو مرکز مشاوره دانشگاه در سالن کنفرانس حوزه ریاست واحد  یزد برگزار شد.

 دکتر محمد حسین فلاح رئیس مرکز مشاوره دانشجویی در ابتدای جلسه در مورد تئوری های موجود در زمینه های روانشناسی و مشاوره و چگونگی استفاده از آن در جلسات مشاوره و استفاده از تئوری ها را وجه تمایز مشاوره علمی با جلسات معمولی مشاوره معرفی کرد.

وی افزود : مراکز مشاوره سبب ارتقاء سطح دانش و بینش دانشجویان میشود که این مراکز می بایست در جلسات خصوصی با رعایت اصول محرمانه بودن مباحث و در جوی آزاد در اختیار دانشجویان مراجعه کننده قرار گیرد و یک مشاور توانمند بر اساس تئوری های موجود و نشانه های مشکل به کمک مراجعه کننده ها اقدام می کند ، وی در مورد استفاده از تئوری های روانشناسی در اسلام برای تشخیص و کمک مراجعین توضیحاتی را ارائه نمود.

دکتر فلاح هدف از برگزاری این کارگاهها را توانمندسازی و ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده توسط مرکز مشاوره عنوان نمود و اظهار داشت که اهداف اختصاصی مرکز مشاوره دانشجویی ارتقاء سطح دانش و بینش روانشناختی در زمین مسائل و مشکلات و نیازهای آنها و نیز راهنمایی دانشجویان جهت شناخت صحیح توانایی ها ، کمک به تصمیم گیری آگاهانه ، علاقه و حل مشکلات رفتاری ، عاطفی ، تحصیلی ، خانوادگی و مسائل مربوط به ازدواج می باشد.

همچنین در ادامه این نشست دکتر المدرسی معاونت دانشجویی دانشگاه اظهار داشت : این اولین کارگاه آموزشی توامندسازی مشاورین مرکز مشاوره در این واحد می باشد وی در ادامه از تعداد مشاورین و تشکیل دو مرکز مشاوره خبر داد و اظهار امیدواری نمود که مرکز مشاوره بتواند باری از دوش دانشگاه بردارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا