مدير كل امور افتصادي استانداري يزد، گفت: فلسفه نامگذاري سالهاي قبل به "همت مضاعف و كار مضاعف"و" جهاد اقتصادي" و نامگذاري امسال به سال "توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني" همه در راستاي تحقق شعار استقلال ايران اسلامي است.

 "غلامرضا منتظري"   افزود: ايران اسلامي ، سالهاي متمادي است كه علم استقلال را به دوش كشيده و  به صورت مستقل در منطقه عمل مي كند كه غرب اين مساله را برنتابيده و شديداً احساس خطر مي كند، زيرا ايران در منطقه به عنوان الگو كار مي كند و كشورهاي ديگر نيز مي خواهند از ما  الگو برداري كنند .

وي اظهار داشت: به خاطر همين احساس خطرهاست كه كشورهاي غربي به زعم خود تحريمهاي فلج كننده اي را عليه كشورمان اعمال ميكنند تا استقلالي كه مد نظر ماست محقق نشود.

منتظري با اشاره به پيشرفتهاي جمهوري اسلامي در عرصه مختلف -كه به رغم همه تحريمها،حاصل شده است- ، تصريح كرد: اين پيشرفتها از ديد جهانيان پنهان نمانده است.

وي خاطرنشان ساخت: غرب با تزريق شعار "كالاي برتر غرب" به دنبال ضربه زدن به توليد ملي كشورها ، وابستگي به غرب و از بين رفتن سرمايه هاي داخلي كشورهاست.

مدير كل امور اقتصادي استانداري يزد گفت: شايد يكي از بحثهاي مد نظر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) در اين نامگذاري  مقابله با شعار "كالاي برتر غرب" باشد.

منتظري با بيان اينكه توليد ملي ، داراي سه ضلع مسئولان، مردم و توليد كنندگان است اظهار داشت: وظيفه مسئولان در اين رابطه،سرعت دادن به تامين زير ساختها، ارائه تسهيلات بانكي در كوتاه ترين زمان ممكن، حذف قوانين زائد و موازي، وضع تعرفه واردات براي توليدات مشابه و  تلاش هرجه بيشتر در راستاي مبارزه با قاچاق كالا است.

 وي افزود: مردم نيز مي توانند با خريد اقلام و مايحتاج خود از ميان توليدات داخلي، ضمن حمايت از توليد ملي، در جهت عمل به منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) نقش آفريني كرده و توليد كننده را ياري نمايند.

اين مقام مسئول با بيان اينكه فرهنگ سازي در اين زمينه؛ امري ضروري است،  نقش رسانه ها اعم از خبرگزاريها، صدا و سيما و مطبوعات را بسيار خطير و حساس دانست.

مديركل امور اقتصادي استانداري، اظهار داشت : توليد كنندگان به عنوان سومين ضلع توليد ملي، از اهميت ويژه اي برخوردارند چرا كه آنان با بالا بردن كيفيت توليدات، اخذ استانداردهاي جهاني كيفيت توليد، بسته بندي مناسب، تطبيق با دانش روز، رقابت پذيري با توليدات خارجي و ارائه خدمات پس از فروش  در راستاي اعتماد سازي عمومي، نسبت به  دو ضلع ديگر مقوله توليد ملي، نقش  مهم تري را در اين زمينه ايفا مي كنند.

منتظري همچنين همت مضاعف توليد كنندگان داخلي  در افزايش بهره وري و كاهش ضايعات و به روز رساني ماشين آلات براي كاهش هزينه توليد را خواستار شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اهميت حمايت از كار و نهضت اشتغال، تصريح كرد: با توجه به نهائي شدن سند اشتغال، كه  پيش بيني مي شود تا آخر ارديبهشت ماه صورت پذيرد، در زمينه حمايت از كار و اشتغال آفريني نيز فعاليتهاي بسيار خوب و مفيدي واقع خواهد شد.

اين مقام مسئول در استانداري، افزود: در بحث حمايت از سرمايه ايراني هم بايد به دنبال جذب و استفاده از سرمايه هاي فكري و مالي ايرانيان مقيم داخل و خارج از كشور باشيم كه اميدواريم در سال جاري با برپايي همايش بين المللي فرصتهاي سرمايه گزاري در استان، شاهد تحولي عظيم در اين زمينه باشيم.

منتظري خاطر نشان ساخت: با برنامه ريزي مسئولان و همياري همه مردم و توليدكنندگان در اين زمينه، قطعا شعار"توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" جامه عمل خواهد پوشيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا