از ابتداي تعطيلات نوروزي تا روز دهم فروردين 6161451 نفر از مبادي ورودي به استان يزد وارد شدند.
به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد "بهرام رضايي" گفت: از اين تعداد مسافر وارد شده به استان يزد تعداد 1649108 نفر در کمپ‌هاي موقت، مدارس استان، هتلها، مهمانپذيرها و ساير مراکز اقامتي، اسکان داده شده‌اند.
مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد افزود: بسياري از ميهمانان از بناهاي تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري يزد نظير مجموعه اميرچقماق و مسجد جامع کبير يزد، باغ دولت آباد و... بازيد کردند و در کنار اين تك بناهاي زيبا از بافت تاريخي که خود موزه‌اي زنده و ارزشمندست تعداد 914013 نفر بازديد كردند.
"رضايي" افزود: بافت تاريخي يزد به علت داشتن ظرافت‌هاي معماري و سبک هنري سنتي خاص موجب جذب بسياري از گردشگران در ايام مختلف سال مي‌شود.
وي در پايان گفت: نوروز و سفرهاي نوروزي مناسب‌ترين زمان براي معرفي ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي گردشگري هر منطقه است و صنعت گردشگري به عنوان صنعت درآمد زا مي‌تواند موجب رشد و توسعه همه جانبه استان شود و لذا اميد است با همکاري همه ارگان‌ها و سازمان‌هاي دولتي و سرمايه‌گذاران خصوصي بتوانيم شاهد توسعه اين صنعت در استان باشيم


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا