نشست شورای عالی ترافیک استان به ریاست فلاح زاده، استاندار یزد و با حضور مدیران و مسوولان دستگاه های مرتبط استان در استانداری یزد برگزار شد.

در این نشست مقرر گردید نمازگزارانی که قصد حضور در مساجد استان برای اقامه نمازهای جماعت دارند از ارائه کارت پارک و جرایم راهنمایی و رانندگی در زمان 30 دقیقه قبل و پس از برگزاری نماز معاف شوند و این معافیت در هنگام برگزاری نماز جمعه و آیین های عزاداری و اعیاد مذهبی و انقلابی نیز پابرجا باشد.
همچنین تاکید شد جریمه توقف دوبله به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و بروز ترافیک در سطح شهر، در تمام ساعات شبانه روز از جمله هنگام اقامه نماز پابرجا باشد و با متخلفین طبق قانون برخورد شود.  
استاندار یزد در این نشست با اشاره به حضور گسترده مردم استان دارالعباده یزد در مساجد به هنگام اقامه نماز جماعت گفت: تصمیم مذکور با توجه به درخواست های مردم و ائمه جمعه و جماعات استان اخذ شده است.
فلاح زاده اظهار امیدواری کرد: با تصمیم مسوولان استان در این خصوص، شاهد حضور پرشورتر مردم در مساجد و اقامه نماز جماعت در تمامی مساجد سطح استان باشیم.
فرمانده انتظامی استان یزد نیز در این نشست گفت: پیش از این به ماموران راهنمایی و رانندگی دستور داده شده بود به هنگام نماز جماعت از جریمه نمودن خودروهای نمازگران خودداری نمایند.
سرهنگ علی اکبریان افزود: در صورتی که نمازگزان استان پیش از این و در زمان های مذکور جریمه شده اند پرداخت قبض های جریمه آنها را عهده دار خواهیم بود.
میروکیلی، شهردار یزد نیز در این نشست خاطر نشان کرد: معافیت از پرداخت هزینه کارت پارک در زمان اقامه نماز با تصمیم جمعی مسوولان استان و به منظور حفظ  شعایر اسلامی و ترغیب مردم برای شرکت گسترده در نماز جماعت صورت گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا