به گزارش یزدفردا، عزيزا... سيفي در پيامي ميلاد حضرت زينب (س) و روز پرستار را تبريك گفت.
عزيزا...سيفي در اين پيام با بيان اينكه حضرت زينب (س) به عنوان پرستار نهضت و انقلاب حسيني بوده اند آورده است امام حسین علیه السلام قبل از شهادت ، سفارش های لازم را به زینب علیها السلام نمود و پرستاری نهضت را به او واگذار كرد ، او را به صبر و بردباری امر نمودو زینب (س) نیز پرچم پر افتخار قيام كربلا را بارديگر برافراشت و با اقتدار و شهامتی كه تاریخ نظیرش را ندیده ، در برابر ظلم و ستم ایستادگی نمود.
فرماندار در ادامه با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري در خصوص شغل پرستاري كه مي فرمايند: "این حرفه پرستاری، ترکیب عجیبی است... از یک سو ترکیبی است از رحمت و عطوفت و مهربانی و واقعیت و از سوی دیگر دانش و معرفت و تجربه و مهارت" خاطر نشان كرده است شغل شريف و پر زحمت پرستاري، تفسير بي نهايت زيبايي از فداكاري، صبوري و نوع دوستي است كه با رأفت و شكيبايي خويش از درد بيماران كاسته، مرهم مهرباني را بر زخمها زده  و در پرتو الطاف خداوند متعال، نعمت بزرگ عافيت را براي آنان به ارمغان مي آورند.
وي با تأكيد به اينكه درفرهنگ اسلامی و تعابیر قرآنی، در مورد شغل پرستاري صحبتهايي به ميان آمده است تصريح كرده  قرآن کریم در آیه 32 سوره مائده در این باره می فرماید: " وهر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، ‌چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است".  و اين آيه بيانگر اين است آن هنگام که پرستار برای یاری انسان نیازمندی تلاش می کند و برای جلب رضای پروردگار نیازهایش را برمی آورد، ‌مثل آن است که او را از مرگ رهایی بخشیده و بدین کار، موجبات خرسندی خداوند را فراهم کرده است.
سيفي در پايان ضمن تبريك سالروز ولادت خجسته حضرت زينب كبري (س) و گراميداشت روز پرستار، موفقيت روز افزون همگان به ويژه پرستاران دلسوز و ساعي را در راستاي استراتژيهاي بلند امام راحل (ره) و در پرتو منويات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت نموده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا