یزدفردا :علی اصغر باقری : در سایت یزد فردا خبری با عنوان: زرتشتیان یزدی اعتراض از یک دست فروش را رسانه ای کردند منعکس شده بود. در واکنش به این خبر و با توجه به یک مواجهه ای که با آن دستفروش داشتم توضیح مختصری جهت آگاهی بیشتر به استحضار می رسانم.
یزدفردا :علی اصغر باقری : در سایت یزد فردا خبری با عنوان: زرتشتیان یزدی اعتراض از یک دست فروش را رسانه ای کردند منعکس شده بود. در واکنش به این خبر و با توجه به یک مواجهه ای که با آن دستفروش داشتم توضیح مختصری جهت آگاهی بیشتر به استحضار می رسانم.
چند ماه پیش به صورت عبوری جلو آتشکده با م. ص مواجه شدم که تعدادی کتاب مربوط به زرتشتیان به زبان انگلیسی می فروخت!! گفتم تبلیغ می کنی!! گفت اینها انگلیسی است اگر تبلیغ می خواهی ببینی خانه کسری در جنب آتشکده!!
 
وی گفت اینها در آتشکده تبلیغ نمی کنند ولی مراجعین را به خانه کسری هدایت می کنند! به خانه کسری که رفتم یک طبقه شربت خانه یک طبقه صنایع دستی و یک طبقه هم کتابهای مورد نظرشان را پیرامون آیین زرتشتی می فروختند!! با توجه به اطلاع مختصری که از فرد سازنده  آنجا گرفتم(لازم است مسئولین درباره سوابقش بیشتر دقت کنند) برداشت بنده این بود که این مجموعه هیچ توجیه اقتصادی نداشته و بر محور تبلیغ بنا شده! اما به م . ص که به زبان انگلیسی مسلط است و با خارجی ها هم صحبت می کند گفتم حالا چرا این کار را اختیار کردی؟ او گفت قبلاً در فرودگاه دکه داشتم و راهنمای خارجیها بودم آنجا را که از من گرفتند آمدم دروره گردی و درآمد آنچنانی هم برایم نداشته و بعضی وقتها پول تاکسی هم ازش در نمی آید. 
 

 
م . ص گفت مسئولین آتشکده به من می گویند اگر می خواهی برایت مشکل درست نشود فقط به خارجی ها نگو من مسلمانم و من هم قبول نکردم و به سوالات آنها درباره اسلام و شیعه پاسخ می دهم . لذا اینها از این مسئله بسیار ناراحتند و من را تحت فشار قرار می دهند.
 
نکته جالب این بود که بنده هم مقداری در باره وندیداد و احکام عجیب و غریبش با وی صحبت کردم که یک وقت متوجه شدم نگهبانی که بلیط می فروخت بیرون آمده و دارد حرفهای ما را گوش می کند و نگاههای غضبناکی می کشد!! به وی گفتم اگر صحبت کردن اشکالی دارد ما صحبت نکنیم که خجالت کشید و رفت دنبال کارش.
 
و اما جای بسی پرسش است که اگر آتشکده یک جای مذهبی و مقدس برایشان است چرا برای ورود مراجعین بلیط هزار تومانی می فروشند و اگر محل تفریحی و توریستی است چرا این بهانه گیریها که افرادی سودجو و چنین و چنان اطراف اینجا می آیند و کسی جلویشان را نمی گیرد از خود بروز می دهند؟! آیا این پول گرفتن های بی حساب و کتاب یک نوع سودجویی و بی ارزش نمودن آنچه که برایش علی الظاهر ارزش قائل هستند نیست؟! 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا