این نشست با حضور استاندار، ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد و روسای سازمانهای مرتبط با امر سلامت برگزار شد.
این گزارش حاکیست، معرفی شعار روز جهانی بهداشت تحت عنوان " زندگی سالم- طول عمر بیشتر" با تاکید بر سلامت در دوران سالمندی و ارائه گزارش عملکرد سند جامع سلامت استان در سال 90 توسط دکتر میرمحمدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد  دستور کار این جلسه بود.
در این نشست مقرر گردید؛ پی گیری اجرای طرح پزشک خانواده در کلیه شهر ستانهای استان یزد و هماهنگی با کلیه دستگاههای مرتبط در این امر، تهیه و تدوین و پیش نویس طرح شعار روز جهانی بهداشت با محوریت سلامت سالمندان به عنوان یکی از برنامه های جدید سند جامع سلامت استان و ابلاغ به کلیه دستگاههای ذیربط جهت اجرای این طرح از دیگر مصوبات این جلسه بود.
شایان ذکر است،  ایجاد شناسنامه سلامت برای کلیه سالمندان بالای 50 سال و بازنشستگان ادارات استان در سال 91 از دیگر مصوبات این نشست بود که مقرر گردید، فرم این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد تا نیمه اردیبهشت ماه 91 طراحی و به کلیه ادارات استان ابلاغ گردد.
این گزارش می افزاید، جهت تبدیل کشتارگاههای سنتی به صنعتی مقرر شد در شهرستانهای میبد، مهریز، اردکان و تفت جلساتی با حضور مقامات ذیربط  تشکیل گردد و به کشتارگاهها ی سنتی مهلت 5 ماهه ای داده شود تا سرمایه گذاری جهت ایجاد کشتارگاههای صنعتی در شهرستانهای مذکور ایجاد گردد.
همچنین مقرر شد؛ به منظور کاهش آلودگی هوا سازمان حفاظت ار محیط زیست کلیه داده های خروجی دستگاههای سنجش آلودگی هوا را به مرکز بهداشت استان ازائه دهد تا در کارگروه سلامت استان مطرح و راهکارهایی جهت کاهش میزان آلودگی هوا مطرح شود.
گفتنی است، 2 دستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح شهر یزد استقرار دارد و 2 دستگاه دیگر درمرحله نصب و خریداری می باشد.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا