به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد، ولی عابدی فرمانده گردان یکم امام حسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه اظهار داشت: گردان های امام حسین (ع) با نظر فرماندهی کل سپاه پاسداران و با دستور مقام معظم رهبری در سال 1387 شکل گرفت.

وی افزود: این گردان ها دارای دو ماموریت می باشند؛ یکی آموزش نیروهای بسیجی تحت عنوان آموزش تکمیلی و دیگری جذب نیروهای کارآمد و علاقه مند در راستای مقابله با تهدیدات و جنگ سخت است.

عابدی بیان کرد: گردان یکم در سال 89 تعداد 4 دوره و در سال 90 نیز 3 دوره آموزشی برگزار کرده و طی این دوره های 45 روزه تعداد 400 تا 600 نفر از بسیجیان فعال آموزش های نظامی دیده اند.

وی ادامه داد: در این دوره ها کلاس هایی از قبیل: تاکتیک، صف جمع، عقیدتی، اغتشاشات، جنگ نوین، تربیت بدنی، کمک های اولیه و... برگزار می شود.

عابدی در پایان با اشاره به اینکه جنگ یکی از پدیده های زندگی بشر است گفت: جنگ ها خلق کننده لحظات سرنوشت ساز برای انسان ها هستند و در این بین جنگ های ناهمگون می توانند ساختار قدرت در جهان را برهم بزنند و این خود دلیلی بر آموزش نیروهایی توانا و کارآمد است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا