در مراسم روز جهانی معلولین:نماینده مردم یزد خواستار توجه بیشتر مسئولین به دانش آموزان استثنایی شد


در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ،مدیرکل آموزش و پرورش استان ، مسئولان اداره آموزش و پرورش استثنائی و دانش آموزان و معلمان آموزشگاه استثنایی استان در آموزشگاه نشاط یزد برگزار شد، علی اکبر اولیاء توجه بیشتر دست اندکاران ، به تعلیم وتربیت دانش آموزان استثنائی استان را خواستار شد و افزود با توجه به غفلت هایی که مسئولین بعضأ در مورد معلولان جامعه داشته اند ، بزرگداشت این روز فرصت خوبی است که همه ما را از این غفلت ها آگاه نماید.


مهندس اولیاء با تاکید بر توجه بیشتر دست اندکاران ، به تعلیم وتربیت دانش آموزان استثنائی استان اظهار داشت: با گسترش نشست ها و برنامه ها و حضور فعال ارگان ها و نهاد های استان به ویژه بهزیستی استان می توان در رفع بخشی از مشکلات آنان سهیم بود.


عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وظایف دستگاههای اجرائی برای بهبود زندگی جامعه معلولان اظهار داشت: چه بسا بسیاری از مشکلات روز مره معلولان و دانش آموزان استثنایی با کمترین توجه مرتفع یا کاهش یابد، چرا که معلولیت بر اساس یک اتفاق ایجاد می شود که می توانست شامل حال ما هم باشد.


نماینده مردم یزد و صدوق همچنین با طرح موضوع قانون حمایت از معلولان افزود این قانون باید بطور کامل اجرا شود و اگر در این زمینه ضعفی وجود دارد باید در قانون مذکور بازنگری شود.


مهندس اولیاء گفت حق این بود که حداقل سالی یکبار موضوع معلولان در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گیرد و در خصوص وظایف دستگاههای حمایتی مرور جدی شود.


وی با ناکافی دانستن این گونه نشست ها بر لزوم تشکیل جلسات تصمیم گیری برای معلولان با حضور مسئولان ذیربط در استان تأکید کرد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم با اشاره به هدف قیام حضرت امام حسین علیه السلام وضرورت گسترش معروف و کاهش منکر در جامعه گفت: جامعه امروزی ما نیازمند نظارت و مسئولیت پذیری مردم در زمینه های مختلف سلامت انسانی ، اجتماعی و دینی است .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا