تاسوعای و عاشورای حسینی ؛


گردهمایی باشکوه سوگواران حسینی در مسجد حظیره یزد


مردم قدرشناس یزد یاد” صدوقی “را گرامی داشتند


در تاسوعا و عاشورای حسينی عاشقان و ارادتمندان به سيد وسالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در قالب دسته جات سينه زنی با حضور در مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد ، به ياد شهدای مظلوم صحرای کربلا به سر و سينه زده و اشک ماتم ريختند.


عزاداری هیئت های عزاداری حسینی یزد امروز در تاسوعای حسینی و به سنت هر سال ، در مسجد حظیره و در جوار آرامگاه سومین شهید محراب آیت الله صدوقی و یادگارش حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی (ره) در حالی برگزار شد که مردم قدرشناس یزد و عزاداران حسینی یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی امام جمعه فقید یزد را گرامی داشتند .


امسال نخستین محرم پس از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین صدوقی امام جمعه فقید یزد بود ، که این روحانی مردمدار و روشن ضمیر در میان عزاداران حسینی حضور نداشت . مرحوم صدوقی هر سال در مسجد حظیره میزبان انبوه عزاداران حسینی و هیأت های عزاداری یزد بود . امام جمعه محبوب یزد تیرماه سال جاری و همزمان با سالروز شهادت پدر بزرگوارش در 62 سالگی دار فانی را وداع گفت.


در این مراسم باشکوه که 14 هیئت عزاداری از محلات مختلف یزد به عزاداری پرداختند ، اقشار مختلف مردم و سوگواران حسینی ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ، استاندار یزد ، جمعی از مسؤلان ادارات ، بیت شهید صدوقی،بیت آیت الله خاتمی و حجت الاسلام محمد صدوقی یادگار امام جمعه فقید یزد حضور داشتند.


این مراسم از ساعت 8 صبح تا ظهر شرعی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور عزاداران حسینی ادامه یافت . جمعیت انبوه سوگواران حسینی تا ساعت 14 در مسجد حظیره به عزاداری پرداختند . این مراسم به طور مستقیم و زنده از سیمای استانی یزد تابان و تعدادی از شبکه های تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی پخش شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا