اولیا در واکنش به انتخاب اژه‌ای بعنوان مسئول پیشگیری از جرائم انتخاباتی:دستگاه قضا نگران تخلف مجریان انتخابات است-مجلس نهم:98

 

نماینده مردم یزد وصدوق درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمادگی قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات انتخاباتی می‌تواند از بروزاین مشکل جلوگیری کند، افزود: تخلفات در تبلیغات انتخاباتی نمایندگان معمولا وجود دارد وبسیاری از تبلیغات‌های انتخاباتی نمایندگان درچارچوب قانون نیست.

علی اکبراولیاء دررابطه با پیشگیری ازجرائم انتخاباتی به عنوان ماموریت جدید اژه‌ای، گفت: واجب است که دستگاه قضا آشکار به مبارزه با جرائم انتخاباتی بپردازد.

عضو فراکسیون خط امام(ره) با تاکید براینکه درگیرشدن دستگاه قضا درامرانتخابات به جا بود،بیان کرد: به نظرمی رسد درپس این تصمیم و وظیفه‌ای که به اژه‌ای سپرده شده است، نگرانی از تخلف مجریان انتخابات وجود داشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس دراین باره تصریح کرد: مباحثی که به جریان انحرافی و دولت مربوط می شود درتصمیم دستگاه قضا بی تاثیرنبوده و بنابراین این تصمیم هشداری بود به قوه مجریه که زیرنظر است و دستگاه قضا با حساسیت بیشتری موضوعات را رصد و با کسانی که درمجموعه دولت تخلف انتخاباتی دارند برخورد می کند.

گفتنی است:با بخشنامه رییس دستگاه قضایی، ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با مسئولیت دادستان کل کشور و با قائم مقامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل شد و با اختصاص شعب ویژه به جرایم انتخاباتی درسراسر کشوربه این گونه پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا