مشاوران مدارس یا نرم افزار جامع مشاوره مدرسه آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ، رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه به طرح ها و برنامه های گروه مشاوره آموزش و پرورش در استان اشاره کرد و گفت : طرح رابطان هسته مشاور در مدارس ابتدائی با هدف فرهنگ سازی و آموزش مواجه شدن با مشاوران و مشورت کردن از سنین پایین در دانش آموزان ، برگزاری نمایشگاه معرفی مشاغل ، ارائه دستورالعمل اجرائ هسته مشاوره ، طرح توانمندسازی مشاوران و سایر کارکنان مدارس همچنین بحث نرم افزار های آموزشی از جمله طرح ها و برنامه های این گروه است .

رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی امام حسین (ع) نیز در این نشست پیرامون ویژگی ها ، روشهای استفاده آنلاین نرم افزار جامع مشاور مدرسه و چگونگی ایجاد کاربری و رمز عبور برای کلیه مشاوران سه مقطع ابتدائی ، راهنمایی و متوسطه توضیحاتی را ارائه کرد .

سید حسین رضوی بهبود کیفیت فرایندها و کارآمدی نظام راهنمائی و مشاوره و خدمات روانشناختی با اثربخشی فعالیت ها ، معاونت پرورشی و تربیت بدنی با بهره مندی از حضور نخبگان موضوعی و نقش آفرینی ، مدیریت و مسئولیت مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات از مهمترین اهداف کاربرد این نرم افزار در مدارس ذکر کرد .

رضوی جایگزینی روش پرونده کاغذی با نرم افزار جامع راهنمائی ، مشاوره و خدمات روانشناختی ، ثبت و به روز رسانی فعالیت های مشاوره ای توسط مشاوران مدارس ، استفاده از ابزارهای روان شناختی برای تشخیص دقیق تر مشکلات روانی ، رفتاری و تحصیلی و بالابردن سطح علمی و کاربردی مشاوران از ویژگی های این نرم افزار ذکر کرد .

دراین نشست که درمرکز مشاوره و روان درمانی امام حسین (ع) برگزار شد کارشناسان مشاوره شهرستان و مناطق استان ، مسئولین گروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش ،‌کارشناسان مشاوره ادارات اموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان حضور داشتند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا