جشنواره ملی ایده های برتر نهضتی مقدس برای رفع مشکلات جامعه است

نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر را آغاز نهضتی مقدس برای رفع مشکلات امروز جامعه دانست.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی ایده های برتر، علی اکبر اولیا با بیان اینکه توسعه قبل از هر چیزی متکی بر فکر و ایده های برتر است اظهارداشت: برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر و اعلام فراخوان به عموم مردم به ویژه جوانان گام بلندی برای گشایش راه توسعه علم و فناوری است که باید رفع مشکلات امروز جامعه را از پنجره آن به تماشا نشست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حرکت و نهضت جدیدی را از مدخل این جشنواره وطرح ایده های برتر از ذهن های خلاق جوانان می توان شاهد بود ودر این مسیراطلاع رسانی بیش از هر زمان دیگری مهم واساسی است.

اولیا خلاقیت، پیدا کرن راه ها و ابتکارات جدید را در کشوری نظیر ایران که برای سالیان متمادی وابسته به غرب بوده و از مصرف گرایی غرب و فاصله گرفتن از خلاقیت های ذاتی وظرفیت های گذشته خود رنج می برد، موثر و حائز اهمیت دانست.

نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر جنبه های مدیریتی این جشنواره خاطرنشان کرد: مدیریت و جهت گیری صحیح در جشنواره هایی این چنینی بسیار مهم است، اولویت و جهت گیری جشنواره باید بر نکات کلیدی جامعه متمرکز و بر رفع مشکل و راهگشائی در بخش های مختلف تاکید داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باعث افتخار است که یزد پرچمدار چنین نهضت عظیمی در سطح کشور شده است تاکید کرد: خوشحالم که چنین نهضتی از یزد شروع و به جشنواره ای ملی تبدیل شده است.

وی در عین حال اظهارامیدواری کرد: فرهنگ توجه به ایده های برتر بیش از هر زمان دیگری در استان یزد ظهور و بروز داشته باشد و بخش های مختلف جامعه اعم از خدمات، صنعت و تولید خریدارمحصولات جشنواره باشند.

اولیا با بیان اینکه دستاوردهای محسوس و ملموسی برای جشنواره ملی ایده های برترمتصور است، اظهارامیدواری کرد: این جشنواره که نقطه آغازین آن در استان دارالعباده یزد کلید خورده است با قدرت و اثرگذاری فراوان درمسیری مقدس حرکت کند.

نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از همه بخش های مختلف جامعه بویژه صنعتگران به رصد دقیق جشنواره افزود: جشنواره ملی ایده های برتر آغاز تبلور فناوری های جدید، بومی و ظرفیت های فکری عظیمی در جامعه است و اگر چهره های این جشنواره حمایت شوند شاهد شکوفائی و درخشش هر چه بیشتر این استعدادها در آینده خواهیم بود و قطعا چنین مسیری بسیار ارزشمند ومقدس است.

اولیا همچنین توجه کامل و پشتیبانی مادی همه بخش های جامعه را ضمانت بلوغ وشکوفائی جشنواره دانست واظهارداشت: اگر بخش های مختلف جشنواره به ویژه تولیدکنندگان وصنعتگران از این جشنواره حمایت کنند و طالب و خریدار ایده های آن باشند جشنواره بر روی ریل خود قرا می گیرد و به اهداف خود که همان تجاری سازی ایده هاست، دست خواهد یافت.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با تاکید بر حمایت بخش دولتی از این جشنواره خاطرنشان کرد: باید همه بخش ها اعم از دولتی وخصوصی از برگزاری جشنواره ملی ایده های برتر در استان یزد حداکثر استفاده و بهره لازم را داشته باشند وخریداروبهره برداران باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا