اولیاء در جلسه شورای استان:

یزد باید بیش از یک نماینده در مجلس داشته باشد

شایسته نیست حوزه یزد و صدوق با جمعیتی معادل ۶۰درصد جمعیت استان دارای یک نماینده باشد

نماینده مردم یزد و صدوق در جلسه شورای استان یزد اظهار داشت: شهرهایی که در حال حاضر دارای دو نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند جمعیتی کمتر از شهرستان یزد دارند و شایسته نیست حوزه یزد و صدوق با جمعیتی معادل ۶۰درصد جمعیت استان دارای یک نماینده باشد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت  جلسه شورای استان یزد با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و رئیس و اعضای این شورا برگزار شد.


در این جلسه فقیه خراسانی رئیس شورای استان و سایر اعضای شورا به طرح دیدگاه‌های خود درباره ترکیب جدید حوزه‌های انتخابیه استان پرداخت و خواستار توجه مسئولان استان به مدل پیشنهادی شورای استان شد .


در ادامه جلسه تقوایی مدیر کل سیاسی استانداری گزارشی از کار کارشناسی و پیشنهادهای ارسالی به وزارت کشور ارائه کرد.


نماینده مردم یزد و صدوق با اشاره به جلسات و پیگیری‌های به عمل آمده با مسئولان وزارت کشور اظهار داشت: شهرهایی که در حال حاضر دارای دو نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند، جمعیتی کمتر از شهرستان یزد دارند و شایسته نیست حوزه یزد و صدوق با جمعیتی معادل ۶۰درصد جمعیت استان دارای یک نماینده باشد.


رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: مقرر شد استانداری با محوریت کار را تاحصول نتیجه به عهده داشته باشد و مدلی را که کمترین تبعات سیاسی و اجتماعی دارد را به وزارت کشور ارائه نماید.


اولیاء اظهار امیدواری کرد، پس از جمع بندی نظرات در وزارت کشور و تأیید هیئت دولت هرچه زودتر ترکیب جدید نمایندگان استان در مجلس شورای به تصویب نمایندگان برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا