علی اکبر اولیاء افزود: همانطور که گذشتگان بنای خشت و گلی بنا نمودند و همیشه ماندگار ماند با تجربه و استفاده از فناوریها می توان آثار برتری را خلق کرد و کیفیت کار را بالابرد و باید ساخت و ساز مسکن به گونه ای باشد که فقط فکر خشت و گل نباشیم بلکه در رویه و تربیت افراد نیز باید موثر باشد.

 

همايش سراسری تحول تا تحقق در پیشبردصنعتی سازی مسکن در یزدبرگزارشد+گزارش تصویری

یزدفردا "مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا: همایش سراسری تحول تا تحقق در پیشبرد صنعتی سازی بخش مسکن دریزد برگزار شد.
 در این همایش یکروزه که 300 نفر از انبوه سازان سراسر کشور حضور داشتند رییس سازمان تحقیقات ساختمان و مسکن کشور گفت: بیش از 50 هزار واحد مسکونی در حال حاضر به شیوه کاملا صنعتی در حال ساخت است.

محمود فاطمی عقدا با بیان اینکه این رقم هفت درصد کل واحد های در دست ساخت را تشکیل می دهد، افزود: در سند چشم انداز، رقم یاد شده تا سقف 20 درصد پیش بینی شده که امیدواریم طرح مسکن مهر زمینه دست یابی به این رقم را فراهم نماید.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: باید محصولی که انبوه سازان تولید می کنند به گونه ای باشد که آیندگان از آن به نیکی یاد کنند.
علی اکبر اولیاء افزود: همانطور که گذشتگان بنای خشت و گلی بنا نمودند و همیشه ماندگار ماند با تجربه و استفاده از فناوریها می توان آثار برتری را خلق کرد و کیفیت کار را بالابرد و باید ساخت و ساز مسکن به گونه ای باشد که فقط فکر خشت و گل نباشیم بلکه در رویه و تربیت افراد نیز باید موثر باشد.
اولیاء از دولت خواست؛ الگوهای مسکن زوج‌ های جوان را ارائه داده و از انبوه‌سازان نیز تقاضا کرد در کارها مدیریت پروژه‌ها را در نظر بگیرند.
عضو ناظر مجلس در شورای معماری و شهرسازی افزود: این همایش ها باید به تبادل نظر و تجربه برای بهبود مداوم مسکن و عبارتی مسکن ماندگار بپردازد و برای تولید مسکن با قیمت کمتر، سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر تلاش نماید.
اولیا با مهم دانستن علم مدیریت پروژه و استفاده از فنآوری‌های روز دنیا در تهیه مصالح و ساخت مسکن، استفاده از مصالح استاندارد و مقاوم و مطابق با سلیقه ایرانی را حق مشتریان دانست و اظهار امیدواری که در همایش و نشست به دست آورد جدیدی برای انبوه سازان کشور منجر شود.
وی از مسؤولان وزارت کار و امور اجتماعی خواست تشکل‌های فرعی ساختمانی را که نقش مهمی در بهبود کیفیت ساخت و ساز دارند را مورد حمایت خود قرار دهد.
این نماینده مجلس با توجه به ظرفیت‌های علمی و اجرائی مهندسین کشور اظهار امیدواری کرد که مهندسین ایرانی می‌توانند در ساخت و تولید و طراحی مسکن و ساختمان در کشور های همجوار تاثیر گذار باشند.
وی مکانیزم بازار و بازرگانی را برای تولید مصالح مطلوب با قیمت های مناسب را از ضرورت های دیگر انبوه سازی در کشور دانست.
رئیس انجمن صنفی انبوه ‌سازان استان یزد نیز گفت: در حال حاضر میانگین زمان احداث پروژه های انبوه سازی در کشور پنج سال است.
محمدمهدی شرافت با اشاره به ضرورت وجود سرعت و ارزانی در ساخت مسکن اظهار داشت: میانگین اتمام پروژه‌ های ساختمانی به دلیل ضعف مدیریت طولانی شده است و با توجه به اهمیت رقابت در ساختمان‌ سازی باید برای صنعتی ‌سازی پروژه‌ ها ، کیفیت را در نظر گرفت و کیفیت معینی را تعیین کرد.
استاد دانشگاه الزهرا (س) نیز در این همایش اظهار داشت: عامل 25 درصد مرگهای خاموش ناشی از گاز CO که در فصل سرما افزایش می‌ یابد، به دلیل مشکلات ساختمانی است.
جواد نوفرستی، عامل اصلی مرگهای خاموش ناشی از گاز CO را 73 درصد انسانی،‌ دو درصد کیفیت محصولات خانگی و 25 درصد نیز ناشی از مشکلات مربوط به ساختمان است و اگر تلاش شود آمار مرگهای ناشی از 25 درصد مشکلات ساختمانی کاهش یابد، جان بسیاری از هموطنان از مرگ نجات می‌ یابد.
رئیس کارگروه پیشگیری از مرگهای خاموش جامعه ایمن تهران و مشاور انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بر توجه انبوه ‌سازان به کیفیت طراحی و اجرای تاسیسات ساختمانی تاکید کرد و خواستار به ‌کارگیری تکنولوژی ‌های نوین گرمایشی در ساختمانها شد.
گفتنیست دومین همایش تحول تا تحقق در پیشبرد صنعتی‌سازی بخش مسکن از سوی انجمن انبوه‌سازان استان یزد و مجله جهان ساخت و ساز با حضور مدیران، نمایندگان مجلس و انبوه‌سازان با هدف بهینه سازی ساخت وساز، بررسی راهکارهای رفع مشکلات مسکن و صنعتی شدن این بخش در هتل باغ مشیرالممالک یزد برگزار شد و در این همایش همچنین پنل ‌هایی با حضور کارشناسان و مدیران ساختمان برگزار شد



گزارش تصویری :
عکس از مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا



یزدفردا

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا