رئیس حوزه علمیه شهرستان بهاباد گفت: نماز راهبرد اساسی در برابر دشمنان است و اقامه این فریضه الهی موجب برکت در جامعه اسلامی شده است.

حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی، در مراسم پیش اجلاس نماز شهرستان بهاباد که با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» برگزار شد، با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: با توجه به اینکه انسان همیشه به دنبال تعالی و سعادت است، نماز بهترین وسیله برای رسیدن به این رشد و تعالی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به آثار نماز در زندگی، نماز را یکی از عوامل موثر در ساخت آینده‌ای روشن برای جوانان دانست و عنوان کرد: نوجوانان و جوانان باید دو امر اقامه نماز و احترام به والدین را سرلوحه امور خود قرار دهند تا آثار و برکات آن را روزافزون در زندگی خود احساس کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای رونق اقامه نمازجماعت لازم است، اظهار داشت: پیوند مسجد، منزل و مدرسه برای رونق اقامه نماز جماعت لازم است تا اینکه به واسطه فعالیت فرهنگی مدارس و خانواده ها، روحیه دینی ایجاد شود و با شناخت نماز به این سمت حرکت کنیم.

اخوان با اشاره به اینکه نماز بر اساس روایات مُسکن و ذکر خدای متعال و صیقل دهنده دلها است و می تواند انسان زمینی را عرشی کند، افزود: زیباترین زمزمه عارفانه و عاشق با معشوق نماز است.

عبادت خدا در کنار ولایتمداری و سربازی ولی امر مسلمین از شاخصه‌های حاج قاسم بود

امام جمعه موقت بهاباد با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش افزود: یکی از زیباترین سجایای سردار دلها در کنار ولایتمداری و سربازی در رکاب ولی امر مسلمین، عبادت و بندگی خداوند متعال بود.

رئیس حوزه علمیه بهاباد با بیان اینکه دشمن تلاش می کند که جوانان ما را از مسائل دینی و اعتقادی دور کند و مهمترین راهبرد ما برای مقابله با دشمنان برپایی نماز است، اظهار داشت: نماز داروی شفابخش برای همه انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نماز انسان را از جهان مادی به جهان معنویت هدایت می‌کند، بیان داشت: نماز بهترین وسیله برای تقرب به درگاه الهی و نماز ذکر الهی است که در طول شبانه‌روز، نسیم فرح‌بخش به حیات معنوی انسان هدیه می‌کند.

اخوان با اشاره به اینکه نمازی که با خضوع و خشوع صورت گیرد و با توجه قلبی اقامه شود، انسان را از زشتی مصون نگه می‌دارد، افزود: ذکر زبانی، قلبی و یاد کردن خدا در تمام احوال لازم و ضروری است، در حقیقت به‌واسطه همین ذکر دل‌ها آرام می‌گیرد.

دشمن با تمام توان برای دور کردن نسل نو از مساجد و مجامع دینی به میدان آمده است

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بهاباد نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش می تواند نقشی مهم در راستای دین و خداباوری و ولایتمداری در نسل نو ایفا کند و چنین جلساتی برای رشد و بالندگی آنها و پیوند بیشتر با نماز و مسجد بین دانش آموزان و تسری دادن به خانواده بسیار موثر خواهد بود.

عباسعلی خواجه رحیمی بیان داشت: با توجه به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مورد نماز و دانش‌آموزان، تقویت ارتباط بین سه ضلع خانه، مدرسه و مسجد با اجرای برنامه های مختلف معنوی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

خواجه رحیمی افزود: در حال حاضر دشمن با تمام توان خود برای دور کردن نسل نو از مساجد و مجامع دینی به میدان آمده و ما به تناسب فعالیت دشمن باید برای خنثی سازی فعالیت های آنها برنامه ریزی به روز داشته باشیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش بهاباد همچنین ترویج نماز، ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی را از اهداف برگزاری پیش اجلاس های نماز در آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: اثرگذاری معنوی نماز به زندگی مردم و کاهش آسیب های فضای مجازی از دستاوردهای این بخش مهم به شمار می آید.

وی بر اهمیت و خواندن نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: نماز بهترین زینت زندگی است، دانش آموزان باید نماز اول وقت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا در مسیر آموزش و زندگی موفق باشند.

پیش اجلاس سراسری نماز شهرستان بهاباد با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» با حضور معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش و مسئولان و مدیران مدارس و دانش آموزان در آموزشگاه قرآنی سمیه بهاباد برگزار شد.

انتهای پیام/

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا