یزدفردا: تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به دنبال پشتوانه سازی در باکو برای سال های آینده و مسابقات حساس است.

به گزارش یزدفردا: جام جهانی کشتی فرنگی در حالی از امروز با حضور پنج تیم ایران، ترکیه، قرقیزستان، آذربایجان و منتخب جهان در باکو آغاز می‌شود که ۳ سال به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشد.

تیم ملی کشورمان به دلیل محدودیت روزهای پرواز مستقیم به باکو، روز پنجشنبه از طریق ترکیه راهی آذربایجان شد و با توجه به میزبانی خوب آذربایجان از این رقابت ها، اولین تمرین ملی پوشان هم در محل برگزاری مسابقات انجام شد.

با اعلام اتحادیه جهانی کشتی تیم صربستان به دلیل ابتلا تعدادی از کشتی گیرانش به ویروس کرونا در این مسابقات حضور نخواهد داشت و تیم‌های آذربایجان و منتخب جهان برنده دیدار با صربستان هستند و برنده دیدار میان این دو تیم به دیدار فینال و بازنده نیز راهی دیدار رده بندی خواهد شد. هرچند میزبان مسابقات جهانی ۲۰۲۲ عملکرد درخشانی در رقابت‌های امسال داشت و با شش نماینده در کشتی فرنگی، موفق به کسب چهار نشان طلا شد، اما برای مسابقات تیم به تیم شرایط خوبی نداشت.

ترکیه که در مسابقات جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ قهرمان جهان شد، اولین حریف ایران در جام جهانی است که با نفرات اصلی‌اش به این رقابت‌ها آمده است و تنها در ۱۳۰ کیلوگرم رضا کایالپ را در اختیار ندارد. تیم ایران هرچند از میان ملی‌پوشان بزرگسالش در بلگراد، تنها دادمرز، محسن‌نژاد و مختاری را در اختیار دارد، اما با تیمی جوان راهی مسابقات شده و هدف تیم ملی کشتی هم میدان دادن به جوانان است تا بتوانند در یک تورنمنت بین المللی خود را به خوبی محک بزنند.

سرمربی تیم ملی هم اعلام کرد که در این رقابت ها می خواهد به جوانان تیم ملی فرصت دهد تا بتوانند خود را در یک تورنمنت بین المللی محک بزنند و تجربه لازم را به دست آورند. چیزی که برای تیم ملی کشتی فرنگی مهم است ساخت پشتوانه برای آینده تیم ملی بوده تا بتوانند سال آینده آذرماه که در تهران میزبان رقابت های جام جهانی هستیم با تمام ظرفیت فنی در مسابقات حاضر شویم و قهرمانی را به دست آوریم.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با ۸۰ درصد تغییر در این رقابت ها حاضر شده است و قطعا نمی توان انتظار قهرمانی از جوانان رنگرز داشته باشیم. سیاست و هدفی هم که فدارسیون برای این مسابقات در نظر گرفته است کسب نتیجه نیست و تنها می خواهند در این رقابت ها بهترین ها را برای آینده کشتی فرنگی آماده کنند.

هرچند مسابقه ایران و ترکیه مسابقه نزدیکی به نظر می‌رسد، اما با توجه به حضور تیم ترکیه با نفرات اصلی کار جوانان سخت است، اما پیش‌بینی می شود شاگردان حسن رنگرز بتوانند تیم قرقیزستان را در گام دوم شکست دهند. تیم ملی کشتی فرنگی هرچند جوان است اما می تواند نتایج خوبی را در این رقابت ها رقم بزند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا