یزدفردا: استاندار یزد: کار‌های خوبی در حوزه گردشگری استان انجام شده، اما با افق تدوین شده مطابقت ندارد.

به گزارش یزدفردامهران فاطمی در جمع فعالان حوزه گردشگری که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، گفت: گردشگری برای ما یک باور و اعتقاد است و باید همه ظرفیت‌های استان را برای توسعه این صنعت در تراز منطقه ای، استانی، ملی و بین المللی متناسب با ملاحظات فرهنگی استان دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه عزم و اراده دولت و استان بر توسعه این صنعت پاک است، افزود: در طی یک سال گذشته کار‌های زیادی در صنعت گردشگری استان انجام شده، اما با توجه به افقی که برای استان در نظر گرفته ایم قانع کننده نیست.

استاندار یزد ادامه داد: کار بر زمین مانده در صنعت گردشگری بسیار است و همانطور که در جشنواره شهید رجایی نیز اعلام شد، با مدیرانی که در پیشبرد اهداف استان به ویژه محور‌های تدوین شده در سند یزد نوین همراه نشوند، در سطح مدیریتی خداحافظی می‌کنیم.

فاطمی بر حضور موثر و پر رنگ یزد در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی تاکید کرد و اظهار داشت: استان یزد باید در جشنواره فیتور اسپانیا حضور داشته و غرفه یزد نیز برجسته‌ترین غرفه این نمایشگاه در تراز استان باشد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است، ادامه داد: در بین شلوغی‌های کاری، وقت ویژه‌ای برای این حوزه در نظر گرفته ایم که شورای توسعه گردشگری هر هفته با حضور فعالان این صنعت برای بررسی موانع و مشکلات این حوزه برگزار می‌شود.

استاندار همچنین به تولید و صادرات بیش از هزار محصول در استان اشاره کرد و گفت: می‌توان در بسته بندی همین کالا‌ها و ارسال به کشور‌های مختلف یزد را به صورت ویژه معرفی کرد.

فاطمی با اشاره به اینکه باید جهادی در زمینه توسعه صنعت گردشگری فعالیت کنیم، افزود: حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و فعالسازی ظرفیت‌های بی بدیل گردشگری یکی از ماموریت‌های بزرگ و تاریخی ما است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا