یزدفردا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای پنجمین دوره طرح ملی نذرآب با عنوان "نذرآب ۵" و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان یزد به شهرستان های خاتم و مروست خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محسن حرازی زاده یزدی ضمن اشاره به اجرای پنجمین دوره طرح ملی نذرآب با عنوان "نذرآب ۵" اظهار کرد: در راستای طرح ملی نذر آب ۵، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از ۶ نفر پزشک متخصص (داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، قلب و عروق، ارتوپدی ) ماما و پزشک عمومی و روانشانس و مشاوره و نیروهای داوطلب هلال احمر استان و اعضا جوانان هلال احمر یزد بعنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستانهای خاتم و مروست اعزام می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه اجرای این طرح از ۱۳ لغایت ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۱ در شهرستان های خاتم و مروست و همچنین روستاهای مناطق محروم هرات برگزار خواهد شد گفت: طرح ملی نذر آب ۵ در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

 وی با بیان اینکه پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می پردازند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت خواهند نمود،افزود: طرح نذر آب ۵ با مشارکت پزشکان داوطلب و خیرین و همچنین مشارکت خانه های هلال استان به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت به روستاهای استان و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار اعزام می شوند.

حرازی زاده یزدی با بیان اینکه طرح نذر آب برای پنجمین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان و فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستانهای خاتم و مروست انجام گرفته است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در کنار اجرای این طرح، توسط خیرین تعدادی لوازم پزشکی شامل تخت، تشک مواج، دستگاه ونتیلاتور و... نیز به بانک امانت تجهیزات پزشکی شهرستان خاتم اهدا خواهد شد.

حرازی زاده در پایان با عنوان اینکه اجرای طرح نیابت و بازدید از خانواده شهدا نیز در این طرح انجام خواهد شد، گفت: همچنین در این طرح استقرار ۲ تانکر ۱۰ هزار لیتری توسط خیرین، تعدادی سبد معیشتی، بهداشتی و ( تهیه ۶۰ بسته لوازم التحریر و نوشت افزار و ۳۰۰ کیلو برنج توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت  هلال احمر استان) و... در منطقه نیز توزیع خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا