یزدفردا: ایلان ماسک: «تسلا تا سال ۲۰۲۴ خودرو بدون پدال و فرمان تولید می‌کند.»

یزدفردا: راضیه حسینی:

ایلان ماسک هم عادت دارد همه چیز را خیلی خاص و عجیب و غریب جلوه بدهد. کاش کمی از مسئولان خودروسازی ما مناعت طبع یاد می‌گرفت. سال‌هاست دارند خودروی بدون ایربگ تولید می‌کنند ولی یک بار هم جایی عنوان نکردند.

چون از شوآف متنفرند. می‌خواهند در سکوت رسانه‌ای، به کارشان برسند. چون معتقدند «مشک آن است که خود ببوید. نه آن‌که عطار بگوید.»

ما خودمان تازه وقتی چند تصادف اتفاق افتاد و بویش درآمد فهمیدیم مسولان خودروسازی ما عجب آدم‌های تودار و نابغه‌ای بودند خبرنداشتیم.

تازه این که چیزی نیست. خودروهایی داریم با قابلیت خودسوزی. یعنی هیچ نیازی به پروسه اسقاط نیست. خودرو را یک گوشه می‌گذارید. ازش خداحافظی می‌کنید. بعد از چند دقیقه آرام آرام شروع می‌کند به آتش گرفتن. البته گاهی هم یک‌هو می‌ترکد و تمام. خودروی اسقاط شما آماده است.

آقای ماسک، شرط می‌بندم این یکی را اصلاً نشنیده بودید. ما در مملکت‌مان یک خودروی خاص و منحصربه‌فرد داریم. چیزی که تسلا اگر خودش را بکشد هم نمی‌تواند یکی از رویش بسازد.

ما سالاری به نام «نیسان آبی» داریم. یک نقاش هنرمند. این خودرو قابلیت کشیدن انواع خط ترمزهای کیلومتری را روی آسفالت دارد. روشن که می‌شود غرشی دارد بی‌مثال. تا به حال هیچ شرکتی نتوانسته از روی این صدا کپی کند. حتی لامبورگینی و فراری. از ایمنی‌اش نگویم برای‌تان. مرگ ندارد. مورد داشتیم با تریلی برخورد کرده و سرآخر یک قوطی حلبی با هجده چرخ تحویل داده.

و اما اجازه بدهید خاص‌‍ترین خودروی داخلی‌مان را معرفی کنم. پراید. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که هر وقت ازش خسته شدید و دیگر او را نخواستید، می‌توانید از دنده خارج و خلاص‌ش کنید، تا به یک دیوار برخورد کند. طوری مچاله می‌شود که می‌توانید به راحتی در جیب شلوارتان بگذاریدش. یکی دیگر از قابلیت‌های این خودرو پرواز تا ابدیت است. فقط کافی است سرعت‌تان را کمی زیاد کنید. مثلاً حدود هشتاد، نود تا. خواهید دید مثل یک پر کاه سبک شده‌اید و به آسمان می‌روید. از آن بالا برای همه زمینی‌ها دست تکان می‌دهید.

آن‌قدر دور می‌شوید که دیگر هیچ چیز وهیچ‌کس را نمی‌بینید. با پراید در کهکشان راه‌شیری چرخ می‌زنید. خورشید را از نزدیک می‌بینید. حتی شاید سیارک شازده کوچولو را هم دیدید.
آقای ماسک یک چیز تازه رو کن. این قابلیت‌ها برای ما خاطره است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا