در جشن گلریزان شهرستان بافق ۵ میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.

به گزارش یزدفرداهمزمان با هشتمین روز ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان شهرستان بافق در مکان زورخانه مالک اشتر این شهرستان با حضور مدیر کل زندان‌های استان، فرماندار، رئیس دادگستری، خیرین، مسئولین و ورزشکاران این شهرستان برگزار گردید و مبلغ ۵ میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تعهد گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از کلیه افرادی که در برگزاری این جشن گلریزان مشارکت کردند افزود: یکی از مهمترین اقدامات ستاد دیه در راستای فرهنگ سازی جهت کمک به مددجویان جرائم غیر عمد و ورود این گونه افراد به زندان برگزاری جشن‌های گلریزان به صورت مردمی است.

عظیمی در ادامه افزود: ستاد دیه یک موسسه خیریه، غیر تجاری و غیر انتفاعی است که به همت شهید والا مقام، شهید اسد الله لاجوردی از سال ۱۳۶۹ تاسیس و در راستای آزادی مددجویانی قدم بر میدارد که به دلایل جرائم غیر عمد و بدی‌های مالی در زندان تحمل حبس مینمایند و تا زمانی که بدهی این زندانیان بدهکار پرداخت نشود همچنان باید در زندان بمانند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی تعداد ۲۱۹۷ زندانی از ابتدای تاسیس ستاد دیه استان تا کنون گفت: به همت خیرین، نیکوکاران و صاحبان مشاغل سال گذشته تعداد ۱۹۰ محکوم جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد گردیده و به آغوش خانواده خود بازگشتند که از این تعداد ۴۰ محکوم مالی بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای و تنها با اخذ گذشت، انجام مشاوره و اصلاح ذات البین از زندان آزاد گردیدند.

وی در پایان تصریح نمود: هم اکنون تعداد ۶۳ محکوم مالی مشمول کمک ستاد دیه در زندان‌های استان به سر میبرند که برای آزادی آن‌ها مبلغی بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان نیاز است که جهت آزادی این محکومین همیاری و همکاری کلیه دستگاه‌ها، خیرین و نیکوکاران را می‌طلبیم.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا