رییس اداره تبلیغات اسلامی تفت گفت: امسال اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف شهرستان تفت نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی یافت و در حالی که آخرین آمار اعزام مبلغ در شهرستان ۲۹ نفر بود، امسال ۴۰ مبلغ به مناطق مختلف اعزام شدند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام محسن پاک طینت افزود: سیاست کلی سازمان تبلیغات اسلامی به جهت تعطیلی دوساله محافل قرآنی به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری محافل تفسیر و ترتیل خوانی قرآن کریم است.

وی ادامه داد: محافل متعدد قرآنی در ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان برگزار می شود ولی به صورت خاص هشت محفل با حضور اساتید و قاریان برجسته شکل می گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی تفت افزود: برپایی سی کرسی تلاوت در سی مسجد شهرستان، برگزاری کرسی تلاوت بانوان در مسجد امام سجاد (علیه السلام) شهر تفت و محافلی در نیر، دیزران، نصرآباد، اسلامیه، دهشیر، رشکوئیه به عنوان هشت محفل برجسته قرآنی شهرستان است.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی بینات، اضافه کرد: بر اساس این طرح تفسیر سوره های قرآنی لقمان و حجرات توسط ائمه جمعه مرکز شهرستان و مناطق مختلف تفت انجام می شود.

پاک طینت تصریح کرد: با توجه به تعطیلی چند ساله اعتکاف، در حال برنامه ریزی برای برگزاری اعتکاف رمضانیه در ۱۴ نقطه شهرستان هستیم.

وی طرح آداب مهمانی با موضوع تهیه و پخش کلیپ در زمینه های مختلف معنوی ماه مبارک رمضان و تهیه و چاپ بنرهای متناسب و پرمحتوا در سطح شهر با همکاری شهرداری تفت را از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

رییس تبلیغات اسلامی تفت افزاود: با توجه به کمبود برنامه های مناجات خوانی در شهرستان، برای نیمه دوم ماه مبارک رمضان برپایی محافل مناجات خوانی در مساجد برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان کارشناسان این اداره از تمامی مساجد و محافل قرآنی سرکشی می کنند، اظهار داشت: هشت روحانی جوان تفتی با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش تفت در سطح مدارس متوسطه به کار تبلیغ می پردازند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا