زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

زبان‌دراز که دچار کرونا شده بود با شنیدن خبر تصویب طرح صیانت شروع به هذیان‌گویی کرده و گفته تصور کنید: مجلس قبل طرح صیانت از دنیای مجازی را تصویب و دولت هم اجرا کرده بود. الان همه ایرانیان از یک پیام‌رسان چینی حلال استفاده کرده و فقط از یک کانال که زیر آن نوشته بود فقط مدیران حق گذاشتن پیام دارند استفاده می‌کردند.

حالا در دنیای خیالات هذیانی با وضو وارد کانال می‌شویم ببینیم واقعیات جامعه چیست و این دنیای مجازی چه بر سر باورهای مردم آورده است. مثلا در قسمت از احوال مسئولان چه خبر؟ خانه‌ای در دروازه غار تهران که محمدباقر و حاج حداد دادگر و دکتر ولایت در یک خانه مخروبه زندگی می‌کنند مردم با دیدن لیست اموال محمدباقر و یخچال خالی او برای آنها غذا می‌برند، چندتا از فرزندان آنها هم که پول شهریه و کتاب نداشته و ترک تحصیل کرده‌اند کنار کوچه نشسته‌اند، خودشان هم در سرما لنگ بسته مقاومت می‌کنند را نشر داده است!

یا چه خبر از مجلس؟ عکس عنابستانی که سرباز باج‌گیر را عفو کرده چاپ می‌کردند و نمایندگانی را که از خیریه کمک هزینه زندگی می‌گیرند نشان می‌دادند.

در آرشیو قسمت اخبار خارجی مرده‌هایی انباشته کنار برج ایفل و جلو کاخ سفید که اینها از گرسنگی و کرونا مرده‌اند را می‌بینیم ولی ایرانیان با استفاده از دستگاه کرونایاب از کرونا مصون مانده‌اند و تاکنون کرونا دیده نشده را نشر می‌دهد.

در قسمت از همسایگان چه خبر؟ چند شتر و نخل خشکیده و خیمه آورده که مردم ابوظبی و دوحه از ایران کمک فناوری و رهنمود خواسته‌اند و رائقی‌پور عازم شده است.

یا در مورد سفر اخیر رئیس‌جمهور، بریده سفرنامه کیهان را می‌آورد که پوتین پای هواپیما رئیس‌جمهور ایران را در بغل گرفته و درحالی که بر دوش خود سوار کرده به کرملین برده به رئیسی گفته: (شما گماشته و خدمتکار نمی‌خواهید؟) رئیسی می‌گوید به ما ناهار هم می‌دهند. ضمناً خودکار سرخ (نماد آزادگی) را به حاج حسین اهدا کرده است و خطاب به حاج حسین گفته: شرمنده می‌فرمایند بولتن کاخ کرملین چنین کشکی نمالیده را آورده است.

در صفحه اقتصادی کانال اعلام می‌کند منابع معتبر جهانی ایران را رتبه اول در رفاه و در فساد زیر صفر درصد اعلام می‌کنند زیرا در بررسی مقامات فسادستیز پس از سال‌ها جستجو در فسادیابی فقط نگهبان فلان بانک بخاطر فروش نوبت دستگیر شده و…

خوانندگان عزیز شما فکر می‌کنید دیگر زبان‌دراز که سلامتی خود را بازیافته، بعد از طرح صیانت و این تب و هذیان‌گویایی‌ها، زبان‌دراز سابق می‌باشد یا «زبان بریده نشسته به کنجی صم بکم» می‌گردد!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/w3Qlw
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا