مهندس حسینی بغدادآبادی معاون فناوری و نوآوری پارک خبر داد:تدوین منشور پارک علم و فناوری یزد در جهت تحقق شعار سال

در پی اعلام شعار سال با عنوان: “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین”، پارک علم و فناوری یزد اقدامات گسترده ای را در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز کرد.

مهندس محمدرضا حسینی بغدادآبادی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی پارک گفت:

-این نهاد در نخستین برنامه خود، در حضور آقای دکتر مهران فاطمی استاندار یزد، مخاطبان اصلی پیام و مدیران دستگاه‌های مربوطه را به هم اندیشی فراخواند. در این نشست که علاوه بر جمع زیادی از فعالان حوزه های فناوری و دانش بنیان، افزون بر ۲۰ نفر از مدیران دستگاه‌های استان حضور داشتند، طرح تعیین رابطان دستگاه‌ها برای تبیین جایگاه و زمینه سازی رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان تصویب و مقرر شد پارک علم و فناوری دوره‌های آموزشی مربوطه را سریعاً برگزار نماید.
-حضور فعال و موثر مدیران پارک علم و فناوری یزد در دستگاه های دولتی به عنوان پیشران واحدهای دانش‌بنیان، با هدف راهنمایی و برنامه‌ریزی شعار محوری سال، از مصوبات این نشست بود.
- درهمین نشست، پارک علم و فناوری به عنوان مهمترین جزء اکوسیستم فناوری و نوآوری و دانش بنیان استان تعیین گردید تا به طور مستمر روند اجرای فرمان مقام معظم رهبری را پیگیری و جهت‌دهی کند.
- در نخستین گام پس از برگزاری این نشست، بلافاصله دکتر مهران فاطمی استاندار یزد دیدار چهره به چهره با فعالان حوزه دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داد و اولین جلسه دو ساعته در تاریخ هفتم فروردین با حضور سه تن از مدیران شرکت های بزرگ و موفق دانش بنیان در محل پارک برگزار شد. این برنامه ریزی با هدف تداوم جلسات مشترک استاندار با یکایک صد شرکت دانش بنیان فعلی استان، در محل پارک علم و فناوری تداوم خواهد یافت.
- پارک علم و فناوری یزد در همین ارتباط “کمیته پیگیری شعار محوری سال” را جهت بررسی نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت های توسعه شرکت‌های دانش بنیان، تشکیل داد که جلسات مستمر و هفتگی در دفتر کار معاون فناوری و نوآوری پارک برگزار خواهد کرد.
- پارک علم و فناوری یزد همچنین برای حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان و تامین نقدینگی مورد نیاز آنان، پیگیری های اولیه از طریق هماهنگی با بانک رسالت به انجام رسانده است.
- برگزاری نشست های فشرده و شروع همکاری با شرکت سرمایه گذاری “حرکت اول” وابسته به شرکت همراه اول در جهت تامین سرمایه مورد نیاز شرکت‌های بزرگ دانش بنیان استان با همکاری صندوق پژوهش و فناوری یزد، از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری یزد در هفته نخست سال جاری برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری است.
-مهندس حسینی بغدادآبادی ابراز اطمینان کرد: بر مبنای منویات مقام معظم رهبری، رهنمودهای استاندار و مسئولان ارشد استان و ملاحظه دیدگاههای کارشناسی در حوزه های فناوری و دانش بنیان، نقشه راه پارک علم و فناوری یزد بزودی تدوین و نهایی و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا