نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، رفتار و کردار مناسب و اثرگذار و گام نهادن در راه شهدا را وظیفه همه مردم دانست.

به گزارش یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با دانش آموزان دبیرستان دخترانه معارف و خواهران شهدای استان یزد با اشاره به شهدایی که در راه حق از جان خود گذشتند و هستی خود را در راه خدا هدیه دادند، اظهار داشت: شهدا راه خود را پیدا کردند و به نقطه حقیقت واصل شدند و در این مسیر، مظاهر دنیایی برای آنها معنا و مفهومی نداشت.

وی عنوان کرد: شهدا برای تک تک ما درس هستند و سبک و سیر زندگی آنها باید برای همه ما الگو باشد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه حرکت در این مسیر کار بسیار دشواری است و زحمات بسیاری دارد، عنوان کرد: اگر در همه امور هدف، رضایت خدا و رسیدن به قرب الهی و محبت الهی باشد، مسیر آسان می شود.

وی از خواهران شهدا به عنوان پیام آوران نظام و انقلاب و اسلام یاد کرد و گفت: در شرایطی که جامعه ما تحت تاثیر فضای مجازی و هجمه های دشمن قرار گرفته و دشمن بنیان خانواده را هدف قرار داده، خواهران و خانواده های شهدا همانند دیگر دغدغه مندان، باید اعمال و رفتارشان به گونه ای باشد که جوانان را علاقمند به دین و انقلاب کنند.

ناصری، عملکرد خانواده های شهدا را بسیار مهم دانست و گفت: رفتار و گفتار افراد مومن و انقلابی می تواند بسیار سازنده و اثرگذار باشد و تبلیغ در عمل همواره تاثیرگذارتر از تبلیغ کلامی بوده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر در این دنیا بتوانیم این آراستگی را پیدا کنیم، دست بسیاری از افراد را می توانیم بگیریم تا اینها پرچمدار اسلام باشند و خوشبختانه مدارس معارف اسلامی در این زمینه بسیار خوب پیش رفته اند و انسانهایی دلسوز، باسواد، متدین و آراسته به خلق اسلامی تربیت شده اند و امیدواریم در آینده بتوانند چراغ روشنی در جامعه اسلامی باشند.

ناصری تاکید کرد: همه ما باید به خانواده های شهدا عشق بورزیم و در مسیر شهدا گام برداریم و به سهم خود تلاش کنیم تا به مقام کمال انسانی برسیم و دراین راه بتوانیم بندگان خدا را همراه خود کنیم.

در این مراسم از خواهران شهدای حاضر در این مراسم تجلیل شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا