مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت دانشجوی شهید "امیرحسین قربانی" با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، امام‌جمعه تفت، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، سرپرست فرمانداری تفت، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جانشین سپاه الغدیر استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم تفت در محل مصلی قدس برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: در این مراسم جانشین سپاه الغدیر استان و یکی از روحانیون محلی به ایراد سخنرانی پرداخته و در پایان مراسم نیز از کتاب "تور تورنتو" نوشته "محمد جعفری" پیرامون زندگینامه شهید امیرحسین قربانی با حضور خانواده شهید و مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی و جعفری توضیحاتی پیرامون نحوه نگارش این کتاب ارائه نمود.

لازم به ذکر است "شهید امیرحسین قربانی" متولد چهارم خرداد ۱۳۷۷ و از دانشجویان نخبه ایران در دانشگاه «مانیتوبا» کانادا بود که در مقطع دکتری رشته بیوشیمی در حال تحصیل بود که برای تعطیلات اول سال میلادی به شهرستان تفت که خانواده‌اش در اینجا اقامت دارند، آمده بود.

شهید امیرحسین قربانی پسر جانباز و آزاده سرافراز "علی قربانی" است که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خط تهران - کی یف، جان باخت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا