شب شعر « سردار دل‌ها» با حضور جمعی از مسوولان ، فرهنگیان و شاعران به یاد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس ودانشجوی شهید سقوط هواپیمای اوکراینی امیرحسین قربانی دوشنبه شب با حضور تعدادی از شاعران برجسته بافق وبهاباد در سالن مجتمع فرهنگی هنری ملا عبدالله بهابادی بهاباد برگزار شد.

شب شعر وخاطره گوئی  «سردار دل‌ها » در بهاباد برگزار شد

شب شعر « سردار دل‌ها» با حضور جمعی از مسوولان ، فرهنگیان و شاعران به یاد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس  ودانشجوی شهید سقوط هواپیمای اوکراینی  امیرحسین قربانی دوشنبه شب با حضور تعدادی از شاعران برجسته بافق وبهاباد در سالن مجتمع فرهنگی هنری ملا عبدالله بهابادی بهاباد برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بهاباد در حاشیه برگزاری این محفل ادبی با گرامی داشت دومین سالگرد شهادت سرداردلها حاج قاسم سلیمانی و دانشجوی شهید امیر حسین قربانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: این نشست ادبی با همکاری کانون بسیج هنرمندان  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و انجمن شعر وادب فارسی بهاباد برگزار شده است و شاعران بسیجی با اشعار خود در مدح سردار دل ها و حضرت فاطمه زهرا (س)  وشهید امیر حسین قربانی ارادت خود را به شهدای این مرز و بودم ابراز کردند.

محمد مهدی اسماعیل زاده بهابادی ادامه داد: شهید سلیمانی که از پرورش‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل به شمار می‌رود، یک ‌فرد از جان‌ گذشته، شجاع و پاک بود و همه ویژگی‌هایی که برای نام‌گذاری یک فرد ایده‌آل، قهرمان‌ و اسطوره می‌توان به کار برد در این شهید تجلی پیدا کرده بود.

وی با تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری شعر بر فرهنگ جامعه افزود: شاعران می‌توانند از ظرفیت شعر همانند دوران دفاع مقدس در فرهنگ سازی و پیاده سازی اخلاق بهره گیری کنند. 

اسماعیل زاده بهابادی  با بیان اینکه امروزه یکی از عرصه هایی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و نیاز به سردارانی همچون شهید سلیمانی دارد عرصه جنگ نرم است افزود : هنرمندان و شاعران می‌توانند به عنوان فرهنگسازان و ایثارگران اهل قلم با تولید مفاهیم ارزشمند در این عرصه نقش آفرینی کنند. 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بهاباد در پایان با بیان اینکه سردار سلیمانی به واسطه شخصیت بی نظیر خود در قلب ملت ایران جا دارد، افزود: برگزاری این همایش برای معرفی این شخصیت بزرگ و بیان ویژگی‌های شخصیت اجتماعی و فردی شهید سلیمانی در قالب شعر و نثر است.

درپایان تعداد 15 نفراز شاعران بهابادی و بافقی دررثای سرداردلها وشهید امیر حسین قربانی اشعارخود را قرائت کردند .

انتهای پیام/.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا