مشاور رییس جمهور و رییس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی یکی از شاگردان و تربیت یافتگان مکتب امام خمینی(ره) بود، گفت: تمامی دستاوردهای سردار دل ها در مورد اسلام ، مکتب اهل بیت (غ) و جبهه مقاومت بود.

آیت الله محمد حسن اختری یکشنبه شب در یادواره شهید سلیمانی و همرزمانش در مسجد جامع بهاباد افزود: این شهید بزرگوار  یکی از کم نظیرترین قهرمانان و غرورآفرینان ایران به ویژه انقلاب اسلامی به شمار می آید و  ولایت پذیری شهید  یکی دیگر از ویژگی های برجسته اش بود.

وی  با بیان اینکه این شهید وقتی می دید، حضورش در جبهه های نبرد، مقابله با دشمن و فداکاری، خواست امام راحل و رهبر معظم انقلاب است ، در آن مسیر حرکت می کرد و مطیع امر فرمانده کل قوا بود، و متوجه می شد که رهبر معظم  انقلاب علاقه مند به تحقق چیزی در برابر دشمن هستند، بلافاصله قبل از اینکه رهبری دستور دهند آن را اجرا می کرد که این امر بیانگر ایمان او به ولایت بود.

وی تاکید کرد: آنچه توانست شهید سلیمانی را در میان همرزمان و یارانش به عنوان یک استکبارستیز جهانی متمایز کند و به عنوان بارزترین شخصیت در میدان مبارزه به ویژه در مبارزه با استکبار جهانی معروف و مشهور کند، ایمان به خداوند، شجاعت، دلاوری و ولایت پذیری وی بود.

رییس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه شهید سلیمانی مفهوم مقاومت را توسعه داد و عمق بخشید افزود : این مقاومت توانست داخل فلسطین را متحول کند، به‌گونه‌ای که امروز می‌بینید فلسطینی‌ها چگونه با دشمنان صهیونیستی مقابله می‌کنند.

تمامی  تلاش شهید سلیمانی در مورد اسلام  و جبهه مقاومت بود

آیت الله اختری افزود: سردار سلیمانی هنگامی که فرماندهی نیروهای مقاومت را عهده دار شد، جریان مقاومت جان تازه ای به خود گرفت و نمونه رشد و توسعه این جریان را در جنگ سی و سه روزه لبنان در برابر رژیم صهیونیستی اسراییل شاهد بودیم.

به گفته وی به برکت وجود حاج قاسم ، مقاومت در فلسطین نیز شکل تازه ای پیدا کرد و در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفت، طوری که بازدارندگی قوی  در برابر اسراییل  ایجاد کرد. خداوند وعده داده که مومنان هم در دنیا و هم در آخرت پیروز هستند و ان شاءالله شاهد پیروزی های دیگری باشیم.

وی افزود: حاج قاسم همانند حضرت عباس (ع) یک نیروی ولایت مدار و ارزشی بود که دشمن از دیدگاه والای شیعی و بینش عمیق او در دشمن شناسی می ترسید و به همین خاطر بود که آمریکا به عنوان یک کشور مدعی ابرقدرت جهانی، تمامی امکانات خود را برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی بسیج کرد .

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در عراق سیطره پوشالی گروهک تروریستی داعش جنایتکار را به زباله دانی تاریخ انداخت گفت:  دشمنان اسلام خیال می کنند با شهادت این انسان برجسته و والامقام می توانند در جمهوری اسلامی ایران خللی ایجاد کنند و دشمنان نظام ما با به شهادت رساندن اینگونه انسان های پاک نمی توانند هیچ خللی به کشور و مملکت ما وارد کنند .

وی همچنین در این مراسم یاد و خاطره آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را هم گرامی داشت و گفت : آیت الله مصباح از یاران امام راحل ورهبر معظم انقلاب بود که به عمار رهبر انقلاب معروف شد .

وی با بیان اینکه آن مرحوم از شاگردان مراجع عظام و به خصوص آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) و علامه بزرگ طباطبایی بود، گفت : این دانشمند وارسته ایمان خلل ناپذیری به اصل ولایت فقیه داشت که حقیقتاً در ولایت مداری و عشق به امام خمینی (ره) و دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب زبانزد عام و خاص بود.

مشاور رییس جمهور و رییس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری ضمن اشاره به مدیریت جهادی شهید سیلمانی گفت: از زمانی که این شهید به عنوان فرمانده نیروهای قدس منصوب شد، او را می‌شناخت و جلساتی نیز  با او داشت.

وی ادامه داد: به یاد دارم در یکی از مناسبت‌ها که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، به ایشان گفتم از زمانی که سردار سلیمانی آمد همیشه در میدان حضور دارد و همیشه او را می‌بینیم زیرا فرماندهی و مدیریت شهید سلیمانی بسیار خاص بود.

وی در این مورد گفت: این‌گونه نبود که در دفتر بنشیند، بلکه مدیریت میدانی داشت، اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، شبیه به مدیریت امیرالمومنین در میدان است، در تاریخ می‌خوانید که ایشان همیشه در جنگ‌ها شخصاً حضور می‌یافت و نبرد می‌کرد.

آیت الله اختری با اشاره به وجود علم ،حکمت و عالمان دینی هم افزود : هر که علم و حکمت می خواهد باید از این دروازه وارد دنیای علم شود، ما باید قدر عالمان و دانشمندان مکتب را بدانیم زیرا این ها چراغ هدایت و ستارگان جهان هستند همان طور در شب های ظلمانی که ستاره های آسمان در شب های  تاریک  هدایت گرند و راهنما ی مردم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز مقاومت در جهان بین المللی شد بیان کرد : بعد از شهادت سردار سلیمانی تحول بزرگی در کشورهای مختلف درحوزه مقاومت به وجود آمد که این تحول به برکت خون شهید سلیمانی بود .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا