شهردار جدید اردکان در دیدار با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تأکید کرد: شروع کتابخوانی در هر خانه‌ای باید از پدر و مادر باشد تا فرزندان نیز کتابخوانی را فرا بگیرند.

به گزارش یزدفردا: حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان در راستای افزایش تعاملات فرهنگی و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با احمدرضا متألهی، شهردار جدید اردکان دیدار و گفتگو کرد.

پایدار در این دیدار ضمن تبریک انتصاب متألهی به عنوان شهردار اردکان، گفت: هم‌افزایی موجب تسریع و تحقق کامل اهداف فرهنگی دو دستگاه خواهد شد و امیدواریم با تغییر برخی رویکردها در دوره جدید مدیریت شهری، شاهد تعامل خوب مجموعه شهرداری با کتابخانه عمومی شهر اردکان و رفع مشکلات و کاستی‌ها در کتابخانه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌کردن برای کتاب و کتابخوانی، سرمایه‌گذاری ماندگار برای نسل‌های آینده است، از شهردار جدید اردکان خواست یاری‌گر کتابخانه شهر اردکان در ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد.

متالهی، شهردار اردکان نیز در این دیدار اظهار داشت: رشد مطالعه و توجه به کتاب، یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت و توسعه همه‌جانبه هر جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ترویج کتابخوانی باید از خانواده‌ها شروع شود تا تک‌تک اعضای جامعه برای رشد فردی و اجتماعی خود به کتاب احساس نیاز کنند.

شهردار اردکان خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخصی که دارم این است که در جلسات مشاوره زوج‌های جوان به اهمیت مطالعه و معرفی آثار مفید در حوزه همسرداری و مهارت‌های زندگی در کنار دیگر مباحث رایج در این جلسات توجه شود تا همسران جوان از ابتدا بدانند با مراجعه به منابع مفید می‌توانند راهکارهای مناسبی برای مسائل و مشکلات احتمالی در زندگی آینده‌شان، پیدا کنند.

وی افزود: شروع کتابخوانی در هر خانه‌ای باید از والدین باشد تا فرزندان نیز به شکل عملی کتابخوانی و ارتباط با کتاب را فرا بگیرند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا