رئیس پلیس فتای استان یزد: کلاهبرداران در فضای مجازی این بار به سراغ وام رفته و با این ترفند از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

 

 

به گزارش یزدفردا: سرهنگ علیرضا ابوطالبی درباره خرید و فروش وام در استان گفت: پرونده‌های کمی در این زمینه به ثبت رسیده که اغلب آنان نیز مرتبط با کلاهبرداری در فضای مجازی است.

وی افزود: کلاهبرداران در شبکه‌های مجازی اقدام به تبلیغ وام‌های مختلف می‌کنند و برخی شهروندان نیز بدون اطمینان از طرف مقابل اقدام به واریز مبالغی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: پس از واریز وجه نیز هیچ خبری از وام و وام دهنده نمی‌شود و بر این اساس فریب خورگان به پلیس مراجعه کرده و شکایت ارائه می‌دهند.

ابوطالبی تصریح کرد: چگونه می‌توان بدون اینکه بدانید طرف مقابل شما چه کسی است، اقدام به واریز ده‌ها میلیون تومان کرد؟

وی همچنین درباره کلاهبرداری‌هایی که با مبالغ کم صورت می‌گیرد، گفت: یکی از ترفند‌های کلاهبرداران اینترنتی، اخذ مبالغ اندکی در حد ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان است، چرا که شهروندان از این مبلغ صرف نظر می کنندو شکایت نمی‌کنند.

رئیس پلیس فتا اظهار داشت: گاهی شهروندان از اینکه به خاطر این مبلغ به پلیس رفت و آمد داشته باشند، از شکایت صرف نظر می‌کنند در حالی که ما به صورت غیرحضوری نیز پرونده‌ها را پیگیری کرده و تا رسیدن به نتیجه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

ابوطالبی افزود: شهروندان می‌توانند مستندات خود را به سایت سایرپلیس یا شماره ۰۹۰۵۴۳۸۵۸۸۰ ارسال کرده و ما پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته اینست که خود شهروندان باید نسبت به وقوع در دام چنین کلاهبرداری‌هایی برحذر باشند، زیرا این کلاهبرداری‌ها به شدت افزایش یافته و شهروندان باید دقت کنند و تا از طرق مقابل اطمینان حاصل نکنند، اقدام به واریز وجهی نکنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا