به گزارش یزدفردا: رستگاری، فرماندار یزد در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار امسال، این نمایشگاه را بسیار پویا، متنوع و با حضور پررنگ مجموعه های دانش بنیان ارزیابی کرد و گفت : در این نمایشگاه شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری یزد و سایر پردیس ها و مجموعه های فناوری استان، محصولات خلاقانه ای در حوزه های مختلف از جمله بیوشیمی، سرامیک، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه کرده اند.

وی افزود: بسیار خوشحال هستم که بسیاری از این محصولات به مرحله تولید انبوه رسیده و در راستای نیازهای امروز استان و کشور گام برداشته شده است.

رستگاری با تاکید بر لزوم حمایت از شرکتهای دانش بنیان استان، گفت: این شرکتها برای طی کردن ادامه مسیر خود نیاز به فضا و منابع مالی دارند .

وی با اشاره به لزوم هدایت دانش آموزان و دانشجویان به سمت مهارت آموزی، گفت: وظیفه مسئولین و متولیان فناوری استان از جمله پارک علم و فناوری یزد حمایت از ایده های فارغ التحصیلان در قالب شرکتهای استارتاپی است که این مهم را به خوبی انجام داده است.

رستگاری جایگاه علم و فناوری استان یزد در کشور را مناسب دانست و گفت: استان یزد بویژه در مباحث شهر هوشمند و الکترونیک بسیار خوب عمل کرده است و به نظر می‌رسد با توجه به این توانمندی ها، در صورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استان یزد مثل همیشه به عنوان الگوی موفق عملی در حوزه علم و فناوری کشور مطرح شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا