امام جمعه بهاباد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره این روحانی وارسته وروشن ضمیر وانقلابی با بیان اینکه این سید جلیل القدر در حقیقت ساده زیستی، بی تعلقی به دنیوی، اخلاق مداری، پشت پا زدن به نفس سرکش و راه درست زندگی کردن را به مشتاقان و علاقه مندانش آموخت گفت : آیت الله علاقبند عالمی فرزانه واستادی برجسته بود.

امام جمعه بهاباد در این مراسم  با گرامیداشت یاد و خاطره این روحانی وارسته وروشن ضمیر وانقلابی با بیان اینکه این سید جلیل القدر در حقیقت ساده زیستی، بی تعلقی به دنیوی، اخلاق مداری، پشت پا زدن به نفس سرکش و راه درست زندگی کردن را به مشتاقان و علاقه مندانش آموخت گفت : آیت الله علاقبند عالمی فرزانه واستادی برجسته بود.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی مرد می ‌بودن را یکی دیگر از ویژگی‌ های آیت الله علاقه بند  برشمرد وبابیان اینکه ایشان در کنار تحصیل به تدریس نیز اشتغال داشت و دروس منطق، معالم ، صرف و نحو، اصول و کلام را تدریس می ­کرد؛ مدتی نیز دروس عربی و دینی را در دبیرستان تدریس کرد افزود: این روحانی وارسته  ضمن تدریس به تبلیغ اسلام و شریعت نیز می­ پرداخت.

امام جمعه بهاباد با تاکید براینکه آیت الله علاقه بند یک روحانی انقلابی و ولایی بود و همواره بر حمایت از آرمان های نظام اسلامی تاکید می کردافزود: آن عالم بزرگ در سلوک اخلاقی و تواضع و فروتنی زبانزد عام و خاص بود و بسیاری از مردم برای کسب فیض یا حل مشکلات به او مراجعه می کردند .

حجت الاسلام بشکانی همچنین چهلمین روز ارتحال علامه حسن زاده آملی را گرامی داشت و ادامه داد:این معلم اخلاق، مجاهد وارسته، اندیشمند فرهیخته حوزه و عالم با بصیرت، عمر پربرکتی را در مسیر علم و دانش، تقوا  و پرهیزکاری، عرفان و فلسفه به سر برد و جویندگان زهد و دانش از سرچشمه این پیر فرزانه بهره مند و سیراب شدند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد  با بیان اینکه آیت الله علاقبند در تحصیل و تعلیم علوم مختلف دینی و حوزوی، بسیار پرتلاش بود و برای طلاب جوان الگویی بی نظیر است، افزود : همه ما باید قدردان علمای بزرگ دینی باشیم و نباید کسی در سایه نقد، نسبت به ساحت علما جسارت و بی ادبی کند.

وی تصریح کرد : ما چهل روز قبل شاهد یک اتفاق تلخ و جانگداز بودیم و در این اتفاق یکی از سنگربانان اصیل اسلام یعنی فقیه و حکیم عالی مقام، علامه حسن زاده آملی را از دست دادیم.

امام جمعه بهاباد مرحوم علامه حسن زاده آملی در مقام عمل با تواضعی کم نظیری که در مقابل مقام معظم رهبری داشتند، این پیام ارزشمند را به اهل علم و اهل معرفت رساندند که انقلاب اسلامی ریشه در حقیقتی دارد که مخاطب خود را در ظرف انقلاب اسلامی به سمت خود فرا می‌خواند

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید علی محمد علاقه ‌بند یزدی وچهلمین روزعلامه حسن زاده آملی شنبه شب با حضور امام جعه وجمعی ازمسئولان وطلاب وروحانیون واقشار مختلف مردم ولایت مداربهابد درمسجد جامع این شهر برگزار شد.

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا