رئیس مجمع نمایندگان استان یزد: یزد به صورت ویژه با مشکل کم آبی روبرو است و این مساله، اولویت اصلی استان به شمار می آید.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار در نشست مجمع نمایندگان استان با تأکید بر لزوم شفافیت و اتفاق نظر نسبت به خط و مسیر توسعه استان گفت: برای اینکه به این نتیجه برسیم باید جلسات مشترکی میان نهاد‌های مختلف در استان برگزار شود و در ارتباط با نیاز‌ها و ظرفیت‌های استان بررسی لازم انجام شود و به یک صدای واحد برای توسعه یزد برسیم.

وی با اشاره به اینکه مساله آب مهمترین اولویت برای طرح در سفر رئیس جمهور به استان یزد است، افزود: در این حوزه هم تاکید ویژه صورت گرفت که تمرکز بر انتقال خط دوم انتقال آب به استان یزد از سرچشمه خرسان گذاشته شود.

جوکار گفت: استان یزد به صورت ویژه با بحران منابع آبی دست و پنجه نرم کرده و ذخایر آب زیرزمینی این استان سالانه ۴۵ سانتیمتر با افت و کاهش روبرو است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از طرح‌های با پیشرفت بالای ۴۰ درصد که برای تکمیل نیاز به تسهیلات دارند، به عنوان یکی دیگر از مسائل استان یاد کرد و افزود: توسعه متوازن در استان، پدیده حاشیه‌نشینی، تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مهاجرت‌های داخلی و خارجی، پرداخت سهم دولتی طرح‌های خیری هم از جمله دیگر موارد و اولویت‌هایی است که در سفر رئیس‌جمهور باید به آن توجه داشت.

گفتنی است در این نشست علاوه بر نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، شهردار و جمعی از مسئولان استان یزد نیز حضور داشتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا