جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای استان یزد در نشست شورای آموزش وپرورش بهاباد با بیان اینکه استان یزد جزء استان‌های برتر در ترزیق واکسن جامعه هدف است گفت : 14 مرکز تجمیعی درسطح استان کار انجام واکسینا سیون کرونا را به عهده دارند.

احمد ترحمی  شامگاه دوشنبه در نشست شورای  آموزش و پرورش بهاباد با اشاره به اینکه شاهد شیب نزولی کرونا ویروس دراستان یزد هستیم اظهارداشت : واکسن های وارداتی وداخلی برای نیاز استان به اندازه کافی تامین شده است  که از مردم میخواهیم بدون هیچ دغدغه ای در تزریق واکسن اقدام کنند.

جانشین رئیس ستاد کرونای یزد با بیان اینکه اولویت اول کشور در مهار ویروس کرونا، تکمیل چرخه واکسیناسیون کرونا، پرهیز از تجمعات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی است افزود: ظرفیت واکسینا سیون در استان ، روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دز است.

احمد ترحمی یک  گلایه ای هم از بهاباد یها داشت واینکه شهرستان بهاباد درزمینه تزریق واکسن نسبت به دیگر شهرستان های استان رتبه پائین تری دارد افزود :  شهروندان بهابادی  به برخی شایعات در باره واکسن در فضای مجازی توجه نکنند و خود را در برابر کرونا واکسینه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مراکز تجمیعی واکسن به صورت دو شیفت درخدمت همشهریان ومردم میباشند گفت : گروه سنی وشغلی اعلام شده از سوی ستاد کرونا جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی مراجعه کنند .

ترحمی با بیان اینکه شهرستان تفت با تزریق واکسیناسیون بیش از 90 درصد رتبه نخست دربین شهرستان های استان را به خود اختصاص داده افزود: پائین ترین رتبه مربوط به شهرستان بهاباد با 60درصد تزریق واکسن میباشد که امیدواریم با تهیه وتامین واکسن مورد نیازشهرستان آمار بهاباد رو به افزایش باشد .

وی با بیان اینکه مسئولین آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس و برنامه‌‌‌ریزی در صورت برگزاری حضوری و غیرحضوری کلاس‌ها را داشته باشند خاطرنشان کرد : تناسب غالب اشتغال و اقتصاد شهرستان بهاباد به سمت صنعت و معدن است و لذا باید هدایت تحصیلی به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جدی گرفته شود.

ترحمی به بازگشائی مدارس در مهرماه اشاره کرد و گفت : حضوری یا غیرحضوری بازگشایی مدرسه ها بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا و اجرای کامل واکسیناسیون فرهنگیان علیه کووید ۱۹ در استان دارد.

جانشین رئیس ستاد کرونای یزد از آخرین وضعیت آموزش وپرورش برای بازگشائی مدارس در ماه مهر گفت : وضعیت آمادگی مدارس شهرستان واستان برای سال تحصیلی جدید با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا وبا توجه به جمیع شرائطی که درسطح کشورهست برای تکمیل فرایند آموزش فرزندان در سطح مدارس آموزش حضوری به صورت ترکیبی و مجازی دراول مهر ماه در تمامی مدارس استان انجام میشود.

وی بابیان اینکه درراستای ستاد ملی کرونا تقریبا تمامی معلمین عزیز استان واکسینه شدند افزود : تمامی معلمین استان تقریبا واکسینه شدند و برای دانش آموزانی که بیماری خاص دارند اینها هم در گروه هدف واکسینه قرارگرفتند که انشاالله کارتزریق واکسن به این دانش آموزان انجام خواهد شد.

ترحمی درپایان با تاکید براینکه این اطمینان خاطر رابه خانواده های دانش آموزان میدهیم که به محض بازگشائی مدارس از اول مهرماه تمام تمهیدات بهداشتی و مراقبتی لازم برای دانش آموزان در کلیه مدارس انجام میشود و جای هیچ گونه نگرانی برای حضوردانش آموزان وخانواده شان وجود ندارد ودانش آموزان درنهایت سلامت کامل به مدرسه میروند.

معاون سیاسی امنیتی استانداریزد با بیان اینکه مقوله آموزش وپرورش فرایندی است که از خانواده شروع میشود وبه مدرسه ختم میگردد افزود:  این نهاد نقش و تأثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان داشته و بیشترین تلاش را در این زمینه بر عهده دارد.

ترحمی با اشاره به اینکه ارتقای کیفی آموزش و تربیت در آستانه بازگشایی مدارس و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار است گفت : باید با بسیج امکانات و ظرفیت‌ها، تمام توان برای آموزش، توجیه و ایجاد انگیزه در دانش آموزان مصروف شود تا با آموزش صحیح و مشاوره‌های مناسب، به ظرفیت متوازن‌تری از رشته‌های درسی برسیم.

معاون استانداریزد تقویت آموزش و پرورش را برای نظام اسلامی و دولت مهم برشمرد و با بیان اینکه اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: امیدواریم با واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان، اطمینان خانواده‌ها برای آموزش حضوری با حفظ سلامت کامل حاصل شود.

فرمانداربهاباد همچنین دراین نشست تقویت آموزش و پرورش را برای نظام اسلامی و دولت مهم برشمرد و با بیان اینکه اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: امیدواریم با واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان، اطمینان خانواده‌ها برای آموزش حضوری با حفظ سلامت کامل حاصل شود.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی از مشارکت در تعلیم و تربیت به عنوان یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش وظیفه و رسالت حساس و مهمی در جامعه دارد و همه باید به این نهاد در پیشبرد امور کمک کنند.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش گفت: جهت تحقق این امر همه مسئولین موظف به همکاری و هماهنگی با آموزش و پرورش هستند.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش تحول عظیمی در نظام آموزشی و تربیتی کشور ایجاد کرده است گفت : این شورا حامی و تکیه گاه بسیار قوی و قدرتمندی برای اجرای اهداف برنامه ها و رویکردهای مهم آموزش وپرورش است.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد تاکید کرد: مشارکت بیشتر ادارات و نهادها با آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی ضروری به نظر می رسد زیرا این نهاد به تنهایی قادر نیست رسالت سنگین تعلیم و تربیت را بر دوش بکشد.

وی تصریح کرد : این شورا باید گره گشای مشکلات پیش روی آموزش و پرورش باشد که با بررسی نیازها و برنامه ریزی مدون و منظم می توان موانع آموزشی، پرورشی و فرهنگی را از سر راه برداشت.

وی  با بیان اینکه ارتقای کیفی آموزش و تربیت در آستانه بازگشایی مدارس و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار است افزود : ساختار شورای آموزش و پرورش به گونه‌ای است که باید همه ارکان جامعه و اقشار تصمیم گیر و فرهنگ ساز از جمله نهادهای اسلامی و مذهبی، انجمن‌های اولیا و مربیان، مردم و مسئولان درگیر مسائل آموزش و پرورش شوند تا شاهد تحول در این بخش باشیم.

وی با اشاره به نقش با اهمیت شورای آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: اجرای طرح مهر باید باقوت در دستور کار آموزش و پرورش استان و سطوح شهرستانی باشد.

رزاقی با تأکید بر تشکیل کلاس‌های درس در موعد مقرر و مطابق با تقویم زمانبندی و نیز انجام فرآیند واکسیناسیون معلمان، ادامه داد: آموزش‌ها، با در نظر داشتن شرایط کرونایی صورت گرفته و گیلان در این بخش، در زمره استان‌های پیشتاز باشد.

مدیر آموزش وپرورش بهاباد با بیان اینکه بهاباد با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است افزود : دربعضی از نقاط قدیمی و پرجمعیت بهاباد فضای آموزشی وتحصیل وجود ندارد که این امررامی طلبد تا مسئولان نسبت به ایجاد فضاهای آموزشی دراین شهرستان نهاد آموزش وپرورش رایاری کنند .

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره آموزش وپرورش یزد هم درسخنانی  در خصوص وضعیت واکسیناسیون معلمان در استان یزد اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش با وزارت بهداشت در راستای تکریم معلم و بازگشایی مدارس از اول مهرماه، واکسیناسیون معلمین و فرهنگیان از اوایل مردادماه در سطح کشور آغاز شد.

خلیلی ادامه داد: امیدوار هستیم با هماهنگی‌هایی که با روسای آموزش‌وپرورش در مناطق چهارده‌گانه استان صورت گرفته، بتوانیم واکسیناسیون فرهنگیان تا روز مقرر انجام گیرد.

خلیلی اضافه کرد: هرکدام از فرهنگیان استان که به هر دلیلی موفق به تزریق واکسن کرونا نشدند، نگران نباشند چون سهمیه آنها محفوظ خواهد بود و با مراجعه به مراکز مشخص‌شده می‌توانند نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا