نماینده ولی فقیه در استان یزد: متاسفانه دولت افغانستان عملکرد خوبی نداشت و ساز آمریکا را می‌زد.

به گزارش یزدفرداآیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد درباره آغاز بکار دولت جدید گفت: دولت باید برای وعده‌هایی که داده است، برنامه ریزی داشته باشد و به صورت جهادی وارد میدان شود.

وی افزود: جلوگیری از بعضی عادت‌های غلط در جامعه، جلوگیری از گرانفروشی ها، ساماندهی تولید، صادرات و واردات، تقویت جمعت جوان و پرانرژی و جلوگیری از کاهش جمعیت از مسائل مهمی است که باید در برنامه ریزی دولت قرار داشته باشد.

امام جمعه یزد با تأکید بر لزوم تقویت واکسن‌های داخلی از شهروندان خواست برای جلوگیری از شیوع این ویروس، تزریق واکسن را جدی بگیرند.

ناصری با اشاره به تحولات کنونی در افغانستان اظهار داشت: مسائل کنونی رخ داده در افغانستان یک درگیری داخلی به شمار می‌آید.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: گرچه نمی‌شود به طالبان اعتماد کرد ولی دولت افغانستان هم خوب کار نکرد و سیاستش به گونه‌ای بود که ساز آمریکا را می‌زد و نمی‌توانستیم به آن‌ها کمک کنیم.

وی همچنین با تسلیت عاشورای حسینی، بر لزوم زنده نگه داشتن محافل عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) تأکید کرد و گفت: مجالس و محافل حسینی نباید منحصر به دهه محرم و صفر باشد بلکه باید در همه روز‌ها ذکر و یاد حسین(ع) را داشته باشیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: تقوای الهی یکی از مهمترین سفارش‌های حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا بود که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

ناصری خاطرنشان ساخت: قیام امام حسین(ع) برای حفظ نظام اسلامی از انحراف و کجروی‌ها صورت گرفت. نهضت حسینی بالاترین نمونه فداکاری است و باید همواره یاد امام حسین(ع) زنده بماند چرا که یاد ایشان، احساس مسئولیت در برابر دین و خدا و ایستادگی در برابر ظلم به شمار می‌آید.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا