همزمان با دهمین روز ماه محرم ( عاشورا) ، سالروز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران با وفای آن حضرت فریاد ندای حسین، حسین و یا ابوالفضل العباس (ع) در آسمان بهاباد طنین انداز شد.

چندین  دسته عزاداری از صبح امروز در خیابان امام خمینی این شهر در مسیری سه کیلومتری  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری و به صورت خودروئی و هیاتی به عزاداری، زنجیرزنی و سینه‌زنی پرداختند

  هرچه زمان می‌گذشت و به ظهر نزدیک می‌شد، صفوف دسته‌ها منسجم ‌تر و عزاداری‌ها پرشورتر می‌شد نداهای یا حسین و یا اباالفضل آن‌چنان بلند بود که از کیلومترها به گوش می‌رسید.

شهر بهاباد امروز رنگ وبویی حسینی داشت و بوی دود اسپند و ندای لبیک یا حسین(ع) عزاداران حسینی فضای شهر را عطر آگین کرده بود.

همه خیابانهای منتهی به مرکز شهر بهاباد مملو از هیات عزاداری و مردم عزادار بود که برای عرض ارادت خود به امام حسین(ع) به خیابانها آمده بودند.

این مراسم که با حضور هیاتهای مختف عزادار برگزاغرشد یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.

با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ ، برای دومین سال متوالی  آیین سوگواری همراه با برگزاری  هیات ها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی جداگانه در محله ها و روستاهای این شهرستان برگزارشد   و از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداری در خیابان های شهر پرهیز شد.

گرچه ویروس کرونا باعث شد، عزاداری‌های  مردم امسال متفاوت تر از سال های گذشته باشد، به همین دلیل حضور در مکان های  سربسته و ورود هیات‌های عزاداری در سطح شهر ممنوع شد.

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا