بیست و ششمین دوره مسابقات لیگ برتر بدمینتون باشگاه‌های کشور ( جام خلیج فارس ) در فصل جاری شامگاه پنجشنبه به پایان رسید و تیم دانشگاه یزد به مقام نایب قهرمانی این رقابت‌ها در این دور دست یافت.

یزدفردا: لیگ برتر بدمینتون کشور در سال ۹۹ با حضور تیم های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، صنایع  اردکان، دانشگاه یزد ، شهرداری شهربابک، رعد هوایی پدافند قم و ذوب روی صبا صنعت زنجان که متشکل از تمامی بازیکنان ملی‌پوش بود از شهریورماه سال‌ ۱۳۹۹ به صورت رفت و برگشت در ۱۰ هفته برگزار شد .

با وقفه‌ای که به خاطر شیوع ویروس کرونا در میانه برگزاری مسابقات اتفاق افتاد به مدت ۲ ماه تعطیل شد و دوباره از اواخر آذرماه بر اساس نظر فدراسیون، رقابت تیم‌ها بر اساس برنامه به صورت رفت و برگشت ادامه یافت و در پایان تیم رعد پدافند هوایی به مقام قهرمانی رسید و دانشگاه یزد در مکان دوم قرار گرفت.

دیگر نماینده استان یزد در لیگ برتر بدمینتون کشور تیم صنایع شهرستان اردکان بود که در طول رقابت‌ها با ارایه بازی‌های خوب موفق شد در مجموع با وجود تیم‌های مدعی کشور در جایگاه سوم  قرار گیرد که کاری مهم و ارزشمند برای ورزش استان محسوب می‌شود.

تیم بدمینتون دانشگاه یزد تنها تیم این دوره از مسابقات بود که توانست تیم مدعی رعد پدافند هوایی قم و قهرمان این دوره از مسابقات را شکست دهد و تنها بازیکن بدون باخت این دوره از مسابقات در قسمت انفرادی، مهران شهبازی بازیکن این تیم بود. 

در پایان در مجموع نتایج رفت و برگشت، تیم رعد پدافند هوایی قم به مقام قهرمانی رسید، دانشگاه یزد مقام دوم و صنایع اردکان مقام سوم مسابقات را کسب کرد که این موفقیت برای رشته بدمینتون یزد مدیون تلاش کادرفنی، بازیکنان و پیگیری نیازها توسط حامیان بوده است .

ظرفیت‌های بسیار خوبی در تمامی رشته‌های ورزشی در بعد انفرادی و گروهی در استان وجود دارد که اگر برنامه‌ریزی در کنار حمایت صنایع و معادن و همراهی مسوولان و پیگیری ورزشکاران و دلسوزان باشد بدون شک در خیلی از رشته‌ها می‌توان در لیگ‌ها و عرصه‌های بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.  

بازیکنان تیم دانشگاه یزد با بازی‌های جوانمردانه ،همت و غیرت موفق به کسب افتخاری بزرگ برای ورزش و رشته بدمینتون این استان شدند که باید از مسوولان آن که در این شرایط با حمایت خود از تیم باعث این موفقیت شدند قدردانی کرد و همچنین از تیم خوب و پرتلاش صنایع اردکان که سکوی سوم رقابت‌ها را کسب کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا