مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده به ازای هر صد متر مربع فضای کشت قارچ در استان سالانه بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان درآمد حاصل می‌شود.

یزدفردا: اکبر شیخ علیشاهی  افزود: هم اکنون ۲ واحد صنعتی پرورش قارچ با ظرفیت  ۱۸۰ و ۳۲۰ تن در سال در استان در حال فعالیت است.

وی تعداد واحدهای خانگی پرورش قارچ دارای مجوز در استان را ۲۸ واحد بیان کرد و اظهار داشت : این محصول علاوه بر نیاز استان مازاد آن به استان های همجوار ارسال می‌شود.

شیخ علیشاهی به مشکلات این حوزه نیز اشاره‌ کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا یکی از مشکلات تولیدکنندگان قارچ بی ثباتی نرخ‌های مواد اولیه از جمله کمپوست است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شیوع کرونا میزان فروش را نیز کاهش داد چرا که تعطیلی‌های گاه و بی گاه فست فودی‌ها که یکی از مشتری‌های ثابت قارچ هستند، باعث نوسان قیمت در بازار فروش آن شد.

شیخ علیشاهی ادامه داد: در تابستان با توجه به گرمی هوا و نیاز به استفاده از وسایل برودتی ممکن است هزینه‌های تولید افزایش یابد.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای متقاضیان، اعطای تسهیلات بلند مدت با بهره ۱۴ درصد و بازپرداخت ۶ ساله برای واحدهای صنعتی و صدور مجوزهای لازم از جمله حمایت‌هایی سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای حمایت از پرورش دهندگان قارچ است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا