سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ننسبت به برخی سهل انگاری ها از سوی تعدادی مردم در پیشگیری از ویروس کرونا هشدار داد و گفت: در حال حاضر ۵۳ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌ های ویژه مراکز درمانی این استان بستری هستند.

یزدفردا: دکتر سیدابراهیم سلمانی افزود: همچنین ۱۵۲ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا در حال چرخش است، مردم باید نسبت به سلامت خود و خانواده شان مراقب و هوشیار باشند،  اظهار داشت: اگر جامعه دچار ساده انگاری و کاهش حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود، ممکن است در آینده با موج جدیدی از  ویروس مواجه شویم.

سلمانی با اشاره به اینکه همه شهروندان در قطع زنجیره انتقال کرونا مسوولیت دارند، تاکید کرد: برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ ، لازم است مردم توصیه‌های پیشگیری را رعایت ، همچنان از ماسک استفاده و از حضور در تجمع‌ها خودداری کنند و با آب و صابون دست های خود را شست‌و شو دهند و فاصله اجتماعی را هم رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین نسبت به خطر بازگشت روزهای سخت در اثر سهل انگاری‌ و عادی انگاری  روونا در استان هشدار داد. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا