زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

یزدفردا: من هم معتقدم اینبار و اینجا و این دفعه دست‌کم فقط همین‌جا!! باید توزیع واکسن کرونا را براساس رعایت عدالت توزیع کرد! نمی‌شود مثل ویروس اول بین مردم و از پایین توزیع شود مگر واکسن (م) مردن است که حق مسلم‌شان باشد. لذا پیشنهاد می‌کنم: این دفعه اول از بالا و آقایان و آقازاده‌ها آغاز شود. خب این قانون تبصره دارد. واکسن چینی و هندی و روسی مطمئن نیست معلوم هم نیست که چگونه و از چه مراحل علمی تهیه شده پس همان واکسن آمریکایی برای بزرگان باشد که غربزده و آمریکازده نمی‌شوند.

مدیران بهداشتی هم که آب پاک دست مردم کردند گفتند چون چرخه انتقال مثل هواپیما بالگرد و ماشین و کلمن که واکسن را زیر 70 درجه باید نگهداری کند نداریم پس جانمان راحت واکسن فایزر آمریکایی درخواست نمی‌کنیم ما صد، صدوپنجاه هزار گورپدر ضرر! دویست هزار آقا و آقازاده و عیالاتشان داریم حمل آنها که وسایل مخصوص نمی‌خواهد چند تا هواپیما چارتر می‌کنیم، دم در کلینیکی در آمریکا یا اروپا ترمز می‌زند واکسن می‌زنند چند روزی هم سیر و سیاحتی کرده با اقوام و یاران هجرت کرده هم دیداری می‌کنند، می‌دانید که بر سیر فی‌الارض و صله‌رحم تاکید شده ثواب دارد باز نفرمایید خب بقیه چی بقیه نداریم چهارصد پانصد هزارتا هم مدیر و نماینده و…

داریم سر راه برگشت هنگام توقف در دبی می‌فرستند سر کوچه به جای سوغات برای آنها واکسن درجه دو روسی یا چینی می‌خرند وقتی که برای عرض خیرمقدم و دیدار آمدند همانجا تلقیح می‌کنند باز فرمودید بقیه!؟ دیگر بقیه نداریم عین بودجه دورهمی آنچه محقق شد مال خودشان کسری بودجه که چندبرابر بودجه است بین مردم تقسیم می‌گردد! آنهایی که بقیه بقیه می‌کنند بین مردم نیستند مردمی که نان قسطی می‌خرند واکسن ضدکرونا می‌خواهند چکار؟!! مگر همان اولش نگفتند کرونا شایعه دشمن و رسانه‌هاست!! چیزی نیست آنفلوآنزا حتی کمی ساده‌تر از آن، دوتا استامینوفن بخور، چندتا کاسه سوپ شلغم، دو مرتبه استعمال روغن بنفشه یا نیش زنبور قضیه حل می‌شود دیدید مشکل حل شد شما تاب‌آوری‌تان کم‌ و توقع‌تان زیاد است!!

زبان دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/PsxID
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا