رئیس کمیته امداد شهرستان تفت گفت: طی هشت‌ماهه سال جاری 47 میلیارد ریال وام از طریق بانک‌های عامل و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان پرداخت شد.

یزدفردا: رئیس کمیته امداد شهرستان تفت گفت: طی هشت‌ماهه سال جاری 47 میلیارد ریال وام از طریق بانک‌های عامل و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدحسن وراثی با اشاره به تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار، گفت: طی هشت‌ماهه سال جاری 47 میلیارد ریال وام از طریق بانک‌های عامل و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان پرداخت شد.

وی افزود: توسعه مشاغل خانگی خرد و زودبازده با اولویت تولیدات روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق روستایی ازجمله رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

رئیس کمیته امداد شهرستان تفت افزود: طی هشت‌ماهه سال جاری 134 طرح اشتغال با ایجاد 165 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، صنفی و خدمات با ارائه تسهیلات بانکی و امدادی ایجاد شد.

وی همچنین یادآور شد: کارآفرینان، فعالان کسب‌وکار، و دستگاه‌های اجرائی می‌توانند مزیت‌های شغلی شهرستان تفت را از طریق سامانه "مزیت سنجی شغلی" کمیته امداد به آدرس www.maziyatjob.emdad.ir استخراج کنند. در این سامانه مزیت سنجی و اولویت‌بندی کسب‌وکارهای موجود در شهرستان تفت بر مبنای یک روش تحقیق انجام‌شده است، در این روش تحقیق، یک شناسنامه برای شهرستان تفت و یک شناسنامه برای هر کسب‌وکار در رسته‌های شغلی مختلف تدوین‌شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا